Szkolenie (na żywo)
30 kwietnia
*warunkiem odbycia się szkolenia online jest zebranie odpowiedniej liczby uczestników
Jeżeli nie możesz wziąć udziału, daj nam znać odpowiednio wcześniej, zrozumiemy :)
Niedokonanie wpłaty nie jest dla nas jednoznaczne z rezygnacją :(
Szkolenie (na żywo)
Termin: 30 kwietnia
Czas trwania: 10.00-14.00
Cena
850 zł netto/osoba (przy rejestracji do 10.04)
950 zł netto/osoba (przy rejestracji od 11.04 do 30.04)
Cena dla firm:
2200 zł netto/osoba
✔ 1 rejestracja – dostęp dla dowolnej liczby osób
✔ W komentarzu napisz "Cena dla firm"
✔ Ty decydujesz, ile osób weźmie udział w szkoleniu – daj dostęp każdemu pracowikowi z osobna lub zgromadź wszystkie zainteresowane osoby w jednym miejscu
Agenda
1. Wprowadzenie: Dlaczego komunikacja między R&D a biznesem jest kluczowa?
• 1.1. Wyzwania komunikacyjne między działami R&D a biznesem
- Różnice w priorytetach, języku i podejściu do celów.
- Przykłady nieporozumień i ich konsekwencje w projektach.
• 1.2. Korzyści z budowania mostów między nauką a biznesem
- Przyspieszenie decyzji strategicznych.
- Zwiększenie szans na komercjalizację technologii.
- Poprawa zrozumienia wartości badań przez interesariuszy.
2. Budowanie mostów między naukowcami a przedsiębiorcami
• 2.1. Jak zrozumieć potrzeby obu stron?
- Priorytety działu R&D: innowacyjność, dokładność, metodologia.
- Priorytety biznesu: ROI, przewaga konkurencyjna, czas wdrożenia.
- Sztuka znajdowania wspólnego języka.
• 2.2. Kluczowe umiejętności komunikacyjne w zespole interdyscyplinarnym
- Aktywne słuchanie jako podstawa współpracy.
- Prezentacja wyników naukowych w sposób zrozumiały i przekonujący.
- Techniki storytellingu w prezentacjach naukowych.
• 2.3. Narzędzia wspierające współpracę
- Spotkania integracyjne: warsztaty, burze mózgów, hackathony.
- Wspólne narzędzia do zarządzania projektami (np. Trello, MS Project).
- Przykłady efektywnej współpracy w projektach biotechnologicznych.
3. Wartość nauki w oczach inwestorów
• 3.1. Co inwestorzy chcą wiedzieć o projektach badawczych?
- Znaczenie danych liczbowych: rynek, potencjalny ROI, skalowalność technologii.
- Dlaczego ryzyko w badaniach musi być dobrze wyjaśnione?
- Jakie elementy budują wiarygodność projektu?
• 3.2. Jak prezentować projekty badawcze inwestorom?
- Struktura skutecznego pitch decka.
- Tłumaczenie wyników naukowych na korzyści biznesowe.
- Wykorzystanie przykładów sukcesów w prezentacjach.
4. Przygotowanie strategii komunikacyjnej dla projektów badawczych
• 4.1. Elementy skutecznej strategii komunikacyjnej
- Kluczowe przekazy: co chcemy, aby zrozumieli odbiorcy?
- Segmentacja odbiorców: inwestorzy, partnerzy biznesowi, klienci.
- Dostosowanie języka i formy komunikacji do grupy docelowej.
• 4.2. Narzędzia komunikacyjne dla projektów badawczych
- Jak wykorzystywać media społecznościowe, strony internetowe i raporty?
- Znaczenie wizualizacji danych (infografiki, schematy).
5. Podsumowanie i Q&A
Prelegentka:
Dorota Iwaszkiewicz-Grześ – Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w firmie PolTREG S.A., gdzie kieruje m.in. Zakładem Inżynierii Genetycznej, jak również Profesor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Specjalistka w dziedzinie immunologii i terapii komórkowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracach nad terapiami ATMP (Advanced Therapy Medicinal Products), a także w projektach translacyjnych łączących badania podstawowe z wdrożeniami klinicznymi. Aktywna naukowo, autorka licznych publikacji oraz uczestniczka międzynarodowych projektów badawczych.
Informacje o Spotkaniu
ważne:
Każdy z uczestników proszony jest o podpisanie się imieniem i nazwiskiem (w celu weryfikacji)
–> instrukcja: https://support.zoom.us/hc/pl/articles/201363203-Dostosowywanie-profilu)*
lub
–> (już po kliknięciu w link i dołączeniu do spotkania): kliknięcie w zakładkę "Uczestnicy", następnie kliknięcie prawym przyciskiem myszy w swoją nazwę użytkownika i kliknięcie "zmień nazwę"*
*W przypadku gdy nie ma podanego imienia i nazwiska uczestnik w prywatnej wiadomości zostanie proszony o przedstawienie się :)
ważne:
Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest jednoznaczne z zawarciem umowy i wyrażeniem chęci wzięcia udziału w spotkaniu i dokonania płatności. Niedokonanie wpłaty terminie wskazanym na FV proforma nie jest jednoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w szkoleniu.
A po ludzku: Jeżeli nie możesz wziąć udziału w szkoleniu, daj znam znać odpowiednio wcześniej, zrozumiemy :)
KONTAKT
Ewelina Tomala
e-mail: ewelina.tomala@biotechnologia.pl
tel.: 782 468 360