Reklama stanowi nieodzowny instrument prowadzonej działalności gospodarczej. Bez możliwości korzystania z jej walorów, dotarcie do konsumentów byłoby utrudnione. Zaś w dobie tak licznych produktów i usług konieczność wyróżnienia się na rynku skłania do sięgania po coraz bardziej kreatywne i intensywne formy przekazu. Te zaś mogą pozostawać ze szkodą dla konsumentów i być niezgodne z prawem, przez co wzbudzają zainteresowanie organów nadzorczych, a zwłaszcza Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Produktami, które muszą silnie między sobą konkurować są suplementy diety. Walka o uwagę konsumentów jest tak silna, że reklamodawcy suplementów diety przeznaczają na kampanie marketingowe więcej niż wydaje się na promocję w innych branżach. Agencje marketingowe projektują zaś hasła i reklamy, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd, zaś Prezes UOKiK, czy Komisja Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy, uznają je za nieetyczne. Pierwszy z organów w roku 2011 oraz latach 2017-2018 wydał szereg decyzji uznających praktyki reklamowe na rynku suplementów diety za sprzeczne z prawem i na ich podstawie nałożył wysokie kary finansowe, czy zobowiązał do poinformowania konsumentów o wprowadzeniu ich w błąd, a także zmianie praktyki reklamowej.
Miejsce: Łódź
Termin: 23 Października 2018
Czas trwania: 09.00-16.55* (1 dzień)
* czas trwania może ulec niewielkiej zmianie
O tym, jak informować konsumentów i reklamować suplementy diety poprawnie, etycznie i zgodnie z prawem. W jaki sposób zaprojektować kampanię reklamową suplementu diety, jakich norm i wytycznych trzeba przestrzegać. W jaki sposób prowadzić kampanie reklamowe za pośrednictwem różnych kanałów (Internet, portale blogowe, vlogowe, Instagram, Facebook, prasa, radio, telewizja i inne) dowiedzą się Państwo podczas szkolenia dotyczącego reklamy suplementów diety.
Przekażemy odpowiedź na 3 najważniejsze pytania dla reklamy suplementów diety:
- jak informować konsumentów i reklamować poprawnie, etycznie i zgodnie z prawem?
- jak zaprojektować kampanię reklamową, by minimalizować ryzyka związane z nadzorem organów publicznych?
- jak prowadzić kampanie reklamowe przy użyciu różnych kanałów mediowych?”
PRAKTYKA - 2,5h!
TEORIA:
Szczegóły programowe zostaną Państwu przekazane po rejestracji na szkolenie.
Szkolenie rekomendujemy:
- producentom jak i dystrybutorom suplementów diety:
- kadra menadżerska,
- pracownicy działów:
- pracownikom agencji marketingowych przygotowujących kampanie reklamowe w tym temacie,
- pracownikom sektorów publicznych, w tym NIK, GIS UOKiK,
- adwokatom, radcom prawnym, aplikantom adwokackim i radcowskim,
jak i wszystkim zainteresowanym.
Dr Joanna Uchańska - Prawnik IP & Life Science, radca prawny Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy, Life Science & Healthcare Department
Wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym dotyczącym własności intelektualnej dla różnych branż, w tym biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, beauty, spożywczej, ochrony środowiska. Podczas swojej praktyki prowadzi także biznesowe doradztwo prawne dla dużych klientów polskich i zagranicznych, zajmując się prawem autorskim, prawem konkurencji, prawem reklamy, nowych technologii i IT. Członek organizacji branżowych, w tym Krajowej Rady Suplementów i Odżywek. Wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego, prelegent na konferencjach i autor publikacji naukowych i branżowych.
Ukończyła prawo na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego (praca: Ochrona bioróżnorodności a ochrona patentowe) oraz obroniła pracę doktorską dotyczącą jakości patentów na wynalazki biotechnologiczne. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i branżowych w tematyce prawa własności intelektualnej (prawa patentowego), prawa cywilnego oraz prawa medycznego, farmaceutycznego, spożywczego, w tym współautor drugiego wydania „Prawa patentowego” M. du Valla pod red. E. Traple. Prelegentka licznych konferencji, szkoleń i warsztatów w kraju oraz za granicą (w Europie i na Dalekim Wschodzie). Od kilku lat wykładowca studiów podyplomowych prawa karnego skarbowego i gospodarczego oraz z zakresu prawa medycznego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, w tematyce prawa własności przemysłowej, prawa reklamy na rynku medycznym i farmaceutycznym oraz tematyce GMO. Uczestniczy w pracach legislacyjnych w ramach konsultacji publicznych dotyczących prawa własności przemysłowej, prawa patentowego oraz prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji.
Cena: 950 zł netto/ osoba*
UWAGA!
5% rabatu przy zgłoszeniu się więcej niż jednej osoby z firmy
10% rabatu dla studentów
Cena szkolenia obejmuje:
- wykłady
- materiały dydaktyczne w formie papierowej
- przerwy kawowe
- lunch
- certyfikat
Termin zapisu: do 15.10.2018 r.
Uwaga! O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń, gdyż liczba osób na szkoleniu jest ograniczona.
NASZA WIEDZA W TWOJEJ PRAKTYCE!
Skontaktuj się z nami!
Zaproponuj ciekawy temat szkolenia, a w zamian uzyskasz rabat!
KOORDYNATOR SZKOLENIA:
Katarzyna Staniaszek
e-mail: katarzyna.staniaszek@biotechnologia.pl, tel: 782 468 130