Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu

Farmacja, Kosmetologia

Dobry budżet w branży farmaceutycznej – Techniki budżetowania
Data rozpoczęcia:
2011-06-29
Data zakończenia:
2011-06-29
Organizator:
Oinpharma Sp. z o.o. Ośrodek Informacji Naukowej

Dobry budżet w branży farmaceutycznej – Techniki budżetowania

Dobry budżet w branży farmaceutycznej – Techniki budżetowania

Wysokiej jakość warsztaty – Skuteczny i dobry budżet dla pracowników branży farmaceutycznej.

Zajęcia prowadzone przez praktyka z ogromnym doświadczeniem zdobytym na kluczowych stanowiskach w polskich i międzynarodowych korporacjach farmaceutycznych.

Program

Prowadzący:

Artur Schab – expert i doradca w obszarze sprzedaży i marketingu na rynku
farmaceutycznym.
Od 12 lat związany z branżą farmaceutyczną przeszedł przez bardzo wiele
szczebli w strukturze organizacyjnej od Reprezentanta Handlowego do Dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji w największej firmie farmaceutycznej w Polsce. Pracując 6 lat dla firmy Loreal uczestniczył od początku w budowaniu sukcesu marki Vichy poprzez wprowadzenie jej do aptek, przekonanie farmaceutów do dobrej ekspozycji i profesjonalnego doradztwa. Będąc szefem trade marketingu odpowiadał za działania promocyjne w aptekach jak też i politykę sprzedażową oraz animowanie najlepszych klientów zrzeszonych w Vichy Partner Club.
W firmie US Pharmacia będącej liderem na rynku leków OTC stworzył dział Trade
Marketingu i zapoczątkował pro konsumencką orientację działań w punkcie sprzedaży. Wdrożył wiele funkcjonujących do dziś inicjatyw jak np. czasopismo dla farmaceutów, programy edukacyjne dla farmaceutów, programy ekspozycyjne itp.. W ostatnim czasie pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji w firmie Polpharma odpowiadając zarówno za sprzedaż leków OTC jak też i RX.
Usystematyzował politykę handlowo – promocyjną wokół czterech obszarów:
Dystrybucja, Cena ,Rekoemendacja i Merchandising (DCRM) doprowadzając w ten sposób do optymalizacji wielu inwestycji promocyjnych. Wprowadził z sukcesem na rynek wiele nowych produktów i programów promocyjnych dla aptek indywidualnych , sieciowych i hurtowni zarówno na rynku farmaceutycznym jak też i masowym.

 

Program:

Część I  Wprowadzenie

◦       Wstęp

◦       Czym jest budżet?

◦       Proces budżetowy

Część II Analiza P&L a

◦       P&L Przykłady

◦       P&L OTC a P&L RX

◦       Poziomy budżetowania

◦       Podstawowe KPI budżetowe

◦       Techniki budżetowania

–   Popytowa (Bottom – up)

–   Odgórna (Top – down)

Część III Budżetowanie – aspekty praktyczne

◦       Budżetowanie sprzedaży

–   Ex factory

–   IMS (Sell in)

–   Consumer off take

◦       Budżetowanie kosztów

–   Główne pozycje kosztowe

–   Fazowanie kosztów

–   Profit Protection

◦       Performance review

◦       Zwrot z inwestycji

Pozostałe informacje

Termin:
29 CZERWCA 2011
Miejsce:
OINPHARMA Sp. z o.o. Al. Jana Pawła II 61/305 - Róg Jana Pawła i Anielewicza, Warszawa
Koszt:
1600 PLN netto
 

Obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe

Kontakt

W sprawach organizacyjnych prosimy o kontakt z Działem Szkoleń:
tel: 578 00 03, 578 00 09
fax: (022) 632 25 82
e-mail: alicja.szczygiel@oinpharma.pl
e-mail: lukasz.szymanczyk@oinpharma.pl
e-mail: szkolenia@oinpharma.pl

Newsletter