Wysokiej jakość warsztaty – Skuteczny i dobry budżet dla pracowników branży farmaceutycznej.
Zajęcia prowadzone przez praktyka z ogromnym doświadczeniem zdobytym na kluczowych stanowiskach w polskich i międzynarodowych korporacjach farmaceutycznych.
Program
Prowadzący:
Artur Schab – expert i doradca w obszarze sprzedaży i marketingu na rynku
farmaceutycznym.
Od 12 lat związany z branżą farmaceutyczną przeszedł przez bardzo wiele
szczebli w strukturze organizacyjnej od Reprezentanta Handlowego do Dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji w największej firmie farmaceutycznej w Polsce. Pracując 6 lat dla firmy Loreal uczestniczył od początku w budowaniu sukcesu marki Vichy poprzez wprowadzenie jej do aptek, przekonanie farmaceutów do dobrej ekspozycji i profesjonalnego doradztwa. Będąc szefem trade marketingu odpowiadał za działania promocyjne w aptekach jak też i politykę sprzedażową oraz animowanie najlepszych klientów zrzeszonych w Vichy Partner Club.
W firmie US Pharmacia będącej liderem na rynku leków OTC stworzył dział Trade
Marketingu i zapoczątkował pro konsumencką orientację działań w punkcie sprzedaży. Wdrożył wiele funkcjonujących do dziś inicjatyw jak np. czasopismo dla farmaceutów, programy edukacyjne dla farmaceutów, programy ekspozycyjne itp.. W ostatnim czasie pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji w firmie Polpharma odpowiadając zarówno za sprzedaż leków OTC jak też i RX.
Usystematyzował politykę handlowo – promocyjną wokół czterech obszarów:
Dystrybucja, Cena ,Rekoemendacja i Merchandising (DCRM) doprowadzając w ten sposób do optymalizacji wielu inwestycji promocyjnych. Wprowadził z sukcesem na rynek wiele nowych produktów i programów promocyjnych dla aptek indywidualnych , sieciowych i hurtowni zarówno na rynku farmaceutycznym jak też i masowym.
Program:
Część I Wprowadzenie
◦ Wstęp
◦ Czym jest budżet?
◦ Proces budżetowy
Część II Analiza P&L a
◦ P&L Przykłady
◦ P&L OTC a P&L RX
◦ Poziomy budżetowania
◦ Podstawowe KPI budżetowe
◦ Techniki budżetowania
Popytowa (Bottom – up)
Odgórna (Top – down)
Część III Budżetowanie – aspekty praktyczne
◦ Budżetowanie sprzedaży
Ex factory
IMS (Sell in)
Consumer off take
◦ Budżetowanie kosztów
Główne pozycje kosztowe
Fazowanie kosztów
Profit Protection
◦ Performance review
◦ Zwrot z inwestycji
Pozostałe informacje
Obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe
Kontakt
W sprawach organizacyjnych prosimy o kontakt z Działem Szkoleń:
tel: 578 00 03, 578 00 09
fax: (022) 632 25 82
e-mail: alicja.szczygiel@oinpharma.pl
e-mail: lukasz.szymanczyk@oinpharma.pl
e-mail: szkolenia@oinpharma.pl