Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. w 2010 r.
16.02.2011

Dobry wynik przepływów środków pieniężnych, wzrost zysku z działalności operacyjnej o 6.9 proc. oraz wzrost zysku netto o prawie 8 proc.
- Wzrost eksportu o ponad 20 proc.
- Najbardziej zdywersyfikowany portfel rozpoznawalnych marek piwa

W 2010 r. zysk z działalności operacyjnej Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. wyniósł 461 mln zł, co stanowi wzrost o 6,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Spółka osiągnęła zysk netto wynoszący 399 mln zł (w roku 2009: 370 mln zł). Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży osiągnęły wartość 3 631 mln zł. Wolumen sprzedaży G.K. Żywiec S.A. łącznie z zewnętrznym portfelem marek wyniósł 11,9 mln hektolitrów.

W 2010 r. rynek piwa nadal wykazywał tendencję spadkową jednak w mniejszym stopniu niż w roku poprzednim. Do poprawy wyników Spółki przyczyniły się większa stabilność na rynku walutowym i zmniejszenie kosztów surowców.

Eksport G.K. Żywiec S.A. wzrósł drugi rok z rzędu. Wyniki w 2009 r. były lepsze od 2008 r. o 9,0 proc. Natomiast w 2010 r. w porównaniu do 2009 r. eksport dodatkowo urósł o ponad 20 proc. Stany Zjednoczone, Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Kanada pozostają najważniejszymi rynkami zbytu G.K. Żywiec S.A. Największe dynamiki wzrostu sprzedaży zanotowały marki Żywiec i Warka.

G.K. Żywiec S.A posiada najbardziej zróżnicowany portfel marek – ze 100 aktywnych na rynku dystrybuuje aż 13, począwszy od Żywca i Warki, poprzez dwusłowowego Stronga, pszenicznego Paulanera, Desperadosa - piwa o smaku tequili, Tatrę z segmentu ekonomicznego aż po piwa regionalne jak Specjal, Leżajsk, Brackie, czy Królewskie, które w Warszawie i na Mazowszu sprzedaje się lepiej niż intensywnie reklamowane piwa konkurencji.

W 2011 r. spodziewamy się stagnacji na rynku piwa z naciskiem na wyższe koszty produkcji oraz wzrostu przychodów.

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. w dalszym ciągu koncentruje się na wzmacnianiu swoich marek, poprawie dystrybucji i obsługi klienta oraz satysfakcji konsumenta a jako firma odpowiedzialna społecznie - na podejmowaniu licznych aktywności w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

Źródło: Informacja Prasowa
Zamieściła: Monika Sowinska

KOMENTARZE
Newsletter