Lot rozpoczął się 1. listopada w Reno (Newada), a zakończył – po ponad 11 godzinach - w Leesburg (Floryda). Mieszanka B50 została wykorzystana jedynie w celu porównania parametrów pracy silnika oraz udowodnienia, że istnieje możliwość mieszania biopaliw z obecnie stosowanym paliwem lotniczym.
Douglas Rodante, CEO Green Flight International, oraz Carol Sugars, główny pilot, po raz pierwszy pilotowali samolot zasilany wyłącznie biopaliwem w 2007 roku. „Nasze osiągnięcia pokazują, że istnieje możliwość zaspokojenia naszych potrzeb energetycznym przy pomocy bezpiecznych, przyjaznych środowisku paliw alternatywnych” – stwierdził Rodante. „Wykorzystane przez nas Biopaliwo zostało wyprodukowane w USA, co w znaczącym stopniu zmniejsza naszą zależność od zagranicznych dostaw ropy”.
FAA (Federal Aviation Administration, odpowiedzialna za nadzór nad transportem lotniczym w USA) wyraziła zainteresowanie wykorzystaniem testów opracowanych przez Green Flight jako schematu do oceny paliw lotniczych.
Marcin Kubiak
źródło: Green Flight International
KOMENTARZE