Zamówienie dotyczy autobusów miejskich podmijskich I miedzy miastowych. Większość z nich będzie obsługiwała rejon Sztokholmu, gdzie Keolis obsługuje komunikację miejską.
Ove Forsberg z firmy Scania podkreśla, że od wielu lat współpracują z Keolis,a powyższe zamówienie jest owocem tej współpracy. Wzmocni to pozycję firmy na rynku transportu publicznego.
Dotychczas Scania dostarczała pojazdów napędzanych paliwem opartym na etanolu i biogazie. Nowe autobusy będą wyposażone w silniki napędzane również RME (metyloestrem oleju rzepakowego). W porównianiu ze stosowaniem konwencjonalnych silników diesel, dzięki zastosowaniu etanolu Keolis zredukowało emisję dwutlenku węgla o 70%; dla RME redukcja wyniesie 64%.
Autobusy zostaną dostarczone w okresie od kwietnia do lipca i zaczną jeździć pomiędzy czerwcem a sierpniem.
Celem Keolis Sverige jest użycie zrównoważonego transport, aby podwoić ilość przejazdów tranzytowych w szwedzkich miastach. Do drugiej połowy 2011 r. Keolis będzie posiadał ok. 2 tysięcy pojazdów, z których 60% będzie napędzane odnawialnym paliwem.
Scania posiada ponad 20-letnie doświadczenie w dostarczaniu autobusów napędzanych etanolem – wyprodukowano już ok. 800 pojazdów. Ponad 700 z nich porusza się w miastach szwedzkich, a pozostałe w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, we Włoszech, Belgii i Norwegii.
W Szwecji, do roku 2012 pojazdy transport publicznego, które wykorzystują odnawialne źródła energii, mają stanowić 50% ogółu.
Etanol stanowi 90% obecnie dostępnych paliw ze źródeł odnawialnych. Jest to najbardziej efektywne energetycznie i najłatwiej dostępne paliwo, a cała technologia jest przetestowana i wypróbowana.
Źródło: biofueldaily.com
Oprac. Marta Cipińska
KOMENTARZE