Rynek produktów funkcjonalnych będzie się rozwijał
"Mimo kryzysu będzie następował rozwój żywności funkcjonalnej. Nie ominie to także mleczarstwa." - powiedziała Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.
Liderem we wprowadzaniu mlecznych produktów funkcjonalnych jest Danone, które jest właścicielem marek: Activia, Actimel czy Danacol. Także firma Unilever w ofercie ma Florę pro.activ - margaryny, które pomagają zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego. W nowe produkty zainwestują też mniejsze firmy.
W przyszłym roku również ZUH Robico zamierza wprowadzić na rynek mleczne produkty funkcjonalne. Nowy brand "Smukła linia" powstaje we współpracy z austriacką firmą Bergamilch. Jako wzór polskiemu zakładowi posłużą artykuły linii "Die schlanke Leine". - Chcemy sprzedawać sery niskotłuszczowe bądź produkty zawierające kwas lanolinowy oraz artykuły z wysoką zawartością wapnia - mówi Andrzej Szczepański, dyrektor ZUH Robico.
Także Mlekpol, jedna z wiodących spółdzielni na polskim rynku, zamierza zwiększyć nakłady na produkcję artykułów prozdrowotnych. - Przy dużym nasyceniu rynku artykułami mleczarskimi przeznaczonymi dla masowego odbiorcy, jak np. mleko UHT, będziemy inwestować w żywność prozdrowotną - mówi Edmund Borawski, prezes Mlekpolu.Według szacunków, za dwa lata żywność funkcjonalna może stanowić około 20 proc. artykułów spożywczych w Europie.
Portal Spożywczy
KOMENTARZE