Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Produkty WindMade niedługo w sklepach
10.07.2011

 

 

Ponad 50% z 31 000 osób poddanych międzynarodowej ankiecie, stwierdziło że są gotowi zapłacić więcej za dobra otrzymywane z wykorzystaniem czystej energii. 90% ankietowanych wyraża chęć zwiększenia udziału energii odnawialnej, a 79% przychylniej patrzy na marki wykorzystujące energię wiatrową. 

 

Ankieta została przeprowadzona w maju 2011 r. przez TNS Gallup na zlecenie wytwórcy turbin wiatrowych – Vestas. Wyniki ankiety wskazują jak ważne dla społeczeństwa jest znalezienie rozwiązania problemu zmian klimatycznych. 53% konsumentów w Chinach uważa, że walka ze zmianami klimatu jest największym wyzwaniem dzisiejszego świata.

Jednym ze sposobów złagodzenia negatywnych skutków zmian klimatycznych jest wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii. Ludzkość jest zdecydowana na większe zaangażowanie w ochronę środowiska. Jednak w jaki sposób konsumenci mają czerpać wiedzę, która firma prowadzi działania mające na celu ograniczenie emisji CO2 i ochronę klimatu?

Vestas we współpracy z Bloomberg stworzył  Global Corporate Renewable Energy Index (CREX). Raport ten zawiera dokładne dane dotyczące stopnia wykorzystania energii odnawialnej przez światowe korporacje.

W tym roku TNS Gallup otrzymała 176 odpowiedzi z 1000 największych światowych firm, które zostały poproszone o wypełnienie ankiety. Wyniki pokazują, że pośród liderów w wykorzystywaniu odnawialnych źródeł energii są:  News Corp., Plum Creek Timber, Kohl’s Corporation and Whole Foods Market, CLP Holding, Toronto-Dominion Bank, Vestas Wind Systems oraz Adobe Systems.  Whole Foods Market wykazał 100% wykorzystanie energii wiatrowej w procesie produkcyjnym i otrzymał tytuł Global Wind Energy Champion. Konsumenci pragnący wspierać firmy wykorzystujące energię odnawialną, powinni jak najbardziej korzystać z usług Whole Foods.  

Dla konsumentów, którzy nie mają dostępu do CREX zostaną wprowadzone ułatwienia w postaci specjalnych oznaczeń. Produkty WindMade, to kolejna inicjatywa firmy Vestas. Oznaczenie WindMade będzie się znajdowało na produktach, w których procesie produkcji energia odnawialna stanowi co najmniej 25 %. Inicjatywa ta jest kolejnym krokiem, który pozwoli konsumentom „zmieniać świat” dzięki codziennym wyborom. 

Raport CREX dostępny jest na stronie: bnef.com

 

Źródło: EWEA

Oprac. Marta Cipińska

KOMENTARZE
Newsletter