Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Prezes Mlekovity: Powinna być jedna organizacja sprzedająca polskie produkty mleczarskie poza UE
08.01.2009
- Gdyby istniała jedna organizacja, której celem byłoby sprzedawanie polskich produktów mleczarskich jak np. odtłuszczone mleko w proszku, poza Unię Europejską, rozwiązałoby to wiele problemów branży i podniosłoby jej konkurencyjność - powiedział Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita.

Także zdaniem Macieja Stępnia, prezesa C. Olsen Trading Sp. z o.o. istnienie grupy reprezentującej polskich eksporterów artykułów mleczarskich byłoby zasadne. - Można powołać grupę roboczą podobną do nowozelandzkiej Frontery. Uważam, że pomysł jest jak najbardziej realny - mówi Maciej Stępień.
Odmiennego zdania jest Kazimierz Łoś, prezes Lacpolu. - Istnienie jednej organizacji do realizacji eksportu mlecznego jest jeszcze nierealne. Natomiast do większych kontraktów międzynarodowych można tworzyć zadaniowe konsorcja - uważa prezes Lacpolu.

Uwzględniając obecną wielkość produkcji mleka i spożycie krajowe, Polska musi wyeksportować około 20 proc. wielkości produkcji mleczarskiej.

Portal Spożywczy
KOMENTARZE
Newsletter