Polskie produkty robią karierę za granicą
Coraz więcej zachodnich sieci handlowych decyduje się na eksport produktów z Polski. Wedle prognoz BGŻ z marca tego roku zyski ze sprzedaży zagranicznej artykułów rolno-spożywczych wzrośnie o około 200 000 000 euro w porównaniu z rokiem poprzednim.
Szacuje się, że w roku 2009 na sprzedaży zagranicznej artykułów rolno-spożywczych zarobiliśmy około 11,2 mld euro. Dla przykładu, sklepy sieci dyskontowej Lidl w latach 2008-2009 kupiły wyprodukowane w Polsce towary o wartości 1mld zł. Popyt na polskie produkty jest szansą dla polskich firm, aby te podbijały nowe rynki. Eksport wspierają tacy giganci handlowi jak Biedronka, Auchan czy też Carrefour.
Polskie oddziały koncernów pośredniczą w rozmowach między firmą a koncernem tylko początkowo, później firmy kontaktują się już bezpośrednio z centralą, jak mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa grupy Metro w Polsce, kilkadziesiąt polskich spółek już współpracuje z sukcesem z sieciami koncernu poza Polską.
Red. Radosław Aulich
KOMENTARZE