Pole magnetyczne regeneruje neurony Alzheimera mózgu
29.11.2007
Naukowcy odkryli, że magnetyczna stymulacja prowadzi do regeneracji neuronów w mózgu, oznacza to, że za jej pomocą można będzie leczyć neurologiczne schorzenia. Badacze doszli do tego wniosku, przeprowadzając badanie na myszach.

Zapowiadają, że podobnych efektów można oczekiwać także w przypadku ludzi, tym bardziej że TMS - przezczaszkowa stymulacja mózgu - jest już dzisiaj używana w terapii depresji. Naukowcy z Uniwersytetu Nowojorskiego przez pięć dni poddawali zwierzęta magnetycznej stymulacji. W rezultacie w obszarach mysich mózgów odpowiedzialnych za pamięć i nastrój zanotowali wzrost obecności komórek macierzystych posiadających zdolność przemieniania się w dowolne tkanki organizmu. Można powiedzieć, że tym samym doszło do odtwarzania się w mózgach zwierząt neuronów. Naukowcy zaobserwowali również w nowych komórkach uaktywnienie się receptora odpowiedzialnego u zwierząt i ludzi za zmniejszanie się objawów alzheimera. Neurorehabilitacja może być stosowana również do leczenia innych poważnych dolegliwości.

Oprac.: Rz