Paliwa z odpadów organicznych otwierają nowe możliwości dla rynku bioenergetycznego
27.11.2009
Raport globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan, pt. „Analiza globalnego rynku surowców biologicznych drugiej generacji” stwierdza, że wykorzystanie biopaliw z odpadów organicznych pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego kraju
Według danych firmy, zastosowanie technologii wstępnego przetwarzania i zgazowywania odpadów organicznych udostępni wejście biopaliw drugiej generacji na rynek komercyjny. Przekształcenie surowców biologicznych za pomocą oddzielnej hydrolizy i fermentacji oraz zgazowywania i syntezy z katalizatorem pozwoli na zmniejszenie kosztów produkcji biopaliw drugiej generacji.

Biopaliwa drugiej generacji są to produkty, surowcem których powinna być zarówno biomasa jak i odpadowe oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce oraz wszelkie odpadowe substancje pochodzenia organicznego, nieprzydatne w przemyśle spożywczym czy też leśnym.

Zdaniem Frost & Sullivan, do końca 2015 r. produkcja komercyjna biopaliw drugiej generacji osiągnie wartość 18,9 mld litra (5 mld galonów) rocznie.

Jednak przyszłość instalacji produkcji biopaliw z odpadów biologicznych opiera się wydajnym procesie przemiany różnych surowców. Ważnymi punktami tej technologii są stale uzupełniane dostawy poszczególnych substratów oraz ich optymalne przekształcenie w biopaliwo.

Dodatkowym atutem wykorzystania technologii do produkcji biopaliw z surowców biologicznych jest zmniejszenie emicji gazów cieplarnych, w szczególności dwutlenku węla, z silników spalinowych od 80 do 85% w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami kopalnymi.

Analiza globalnego rynku surowców biologicznych drugiej generacji jest elementem programu Usług Partnerstwa dla Rozwoju pt. Chemikalia i Materiały, który obejmuje także badania następujących rynków: analiza strategiczna chemikaliów bioodnawialnych na świecie, analiza rynków bioetanolu i surowców w Europie, rynki biosmarów w Europie, rynki biodiesla i surowców w Europie oraz rynki enzymów do zastosowań przemysłowych w Europie.

Źródło: Frost & Sullivan