Hormon wzrostu o przedłużonym czasie działania
07.09.2007
Naukowcy z Uniwersytetu w Sheffield opracowali nową technologie wytwarzania molekuł z ludzkim hormonem wzrostu.Nowe odkrycie może oznaczać ze pacjenci z zaburzeniami hormonu wzrostu nie będą musieli stosować zastrzyków tak często jak do tej pory.

Większość  hormonów i  cytokin ma krótki okres działania  i dlatego też wymagają częstego podawania dożylnego podczas leczenia. Innowacyjna technologia stwarza nowe możliwości dla wytwarzania  efektywnego, o przedłużonym czasie działania hormonów, które pobudzałyby wzrost minimum przez 10 dni po jednorazowym podaniu.
Przeprowadzone badanie opublikowane w czasopiśmie Nature Medicine wskazuje, że hormony są w stanie działać przez dłuższy okres dzięki unikalnym właściwościom w nowych molekułach stworzonych w Sheffield.
Hormony krążą we krwi będąc połączone razem z białkami  przeciwdziałając ich przedwczesnemu rozpadowi i przedłużając ich biologiczne funkcje. Nowe cząsteczki stworzone przez naukowców są również w stanie wiązać się razem ze sobą w konfiguracji głowa-ogon, podwajając w ten sposób ich molekularna masę w krwiobiegu. To z kolei opóźnia ich absorpcję i eliminację z krwiobiegu i  przedłuża okres trwania oraz działania hormonów we krwi.
Profesor Richard Ross z  University´s School of Medicine and Biomedical Sciences, powiedział: "Jesteśmy bardzo podekscytowani wynikami i mamy nadzieje ze nowa technologia przyniesie znaczącą korzyść dla pacjentów .Dzieci i dorośli z niedoborem hormonu wzrostu musza być poddawani codziennej dożylnej terapii  i dlatego mamy nadzieje ze opracowana technologia zmniejszy liczbę zastrzyków do stosowanych raz na 2 tygodnie albo nawet raz w miesiącu."

Żródło: www.sciencedaily.com