Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
"HCV Jestem świadom” – ucz się z youtube, wygrywaj filmy promocyjne
80-150 milionów osób przewlekle zakażonych wirusem HCV i 350-500 tys. zgonów rocznie na koncie tego "podstępnego zabójcy" - aż tak wysokie i tak niejednoznaczne dane pojawiają się dzisiaj w mediach, literaturze i w badaniach ekspertów. W Europie z 15 milionów zakażonych, rocznie umiera nawet 86 tys. osób, z czego większość na wschodzie Europy. Zmniejszając dalej zasięg terytorialny – szacuje się, że w Polsce może być aż 200 tys. zakażonych, z czego 80% wcale o tym nie wie. Ponad połowa populacji naszego kraju nigdy nie słyszała o zapaleniu wątroby typu C…

 

Bo widać za mało osób czyta nasz portal! Wystarczy odesłać Was do naszych wcześniejszych artykułów, m. in. rozmowy z profesor Budkową z Instytutu Pasteur w Paryżu. A teraz powód po co przytaczamy te wszystkie liczby. W wakacje „Internety” obiegła bardzo ciekawa kampania – „HCV Jestem świadom”. W tym roku ambasadorami akcji stali się przede wszystkim blogerzy, vlogerzy i youtuberzy (nie znam się, ale w dużej mierze to chyba ta sama profesja!). Dzięki temu akcja trafiła do wielu młodych osób kanałami takimi jak: facebook, youtube, instagram, snapchat i inne takie serwisy i "apki". Siła tych stron jest dzisiaj nie do przecenienia i ma znacznie większy zasięg niż wieczorne serwisy informacyjne w telewizji, stąd takim sposobem najłatwiej dojść do jak najszerszego grona odbiorców. Młodzi internetowi twórcy są zazwyczaj związani z branżą kosmetyczną, tatuują swoje ciało, często zmieniają fryzury, słowem – mogą zamienić się w edukatorów, zostać głosem pokolenia. Są też oczywiście w potencjalnej grupie ryzyka. Piszę "potencjalnej", bo jeśli oni i salony, do których chodzą stosują się do wszelkich wymogów bezpieczeństwa i higieny – nie ma się czego obawiać. Mówi o tym np. znana youtuberka ihanio w jednym z odcinków swojego vloga. 

​​

 

Nie tylko jednak youtubem żyje człowiek. W ramach akcji zorganizowano też konkurs na twarz kampanii HCV i ta inicjatywa skierowana jest zwłaszcza do  kosmetyczek, fryzjerów, tatuażystów i innych osób, które wykonują w swojej codziennej praktyce zabiegi z naruszeniem ciągłości tkanek i mają kontakt z krwią swoich klientów. Do tej pory znamy 6 zwycięzców, a przewidziana jest nagroda dla 15 pod postacią filmu promującego ich działalność, salon, co za tym idzie – zwiększając ich renomę w branży. Nie tylko poszerzysz swoją wiedzę o zakażeniach wirusowych, ale prawdopodobnie także liczbę klientów! Wystarczy mieć wysoki wynik w teście on-line, a potem liczyć na trochę szczęścia w losowaniu. Jeśli należysz do wyżej wspomnianej grupy – zapraszamy do zabawy!

 

 

Mamy nadzieję, że zachęciliśmy Was do zapoznania się z pełną gamą inicjatyw w ramach „HCV Jestem świadom”, o których możecie poczytać tutaj i tutaj. Projekt KIK/35 „Zapobieganie zakażeniom HCV” jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach Szwajcarskiego Programu Współpracy z Nowymi Krajami Członkowskimi Unii Europejskiej oraz Ministra Zdrowia.  

Źródła

https://www.youtube.com/watch?v=xzw_A_0j8u0

https://www.youtube.com/watch?v=iebk9inPzus&index=3&list=PLtSDyJmnOPSClAgMvFzQaIg5MM9xWAFO1
 
http://www.jestemswiadom.org/
 
http://www.hcv.pzh.gov.pl/
KOMENTARZE
Newsletter