Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Dacia - samochód na biopaliwie
06.01.2010
Na początku 2010 na polski rynek trafią dwie nowe wersje Logana MCV, napędzane silnikiem benzynowym przystosowanym do zasilania biopaliwem E85.
Są to poazdy z silnikiem 1.6 zasilanym biopaliwem E85, lecz również dobrze mogą pracować na benzynie. Posiadają motory, w których wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w tej dziedzinie. Już od 2004 r. firma produkuje i sprzedaje w Brazylii silniki Flex Fuel napędzane etanolem E100.

Specyficzne elementy silnika są bardzo odporne na wysokie temperatury. W celu przystosowania silnika 1.6 E85 do zasilania biopaliwem, zmodyfikowano konstrukcję gniazd zaworów i wtryskiwaczy oraz zastosowano specjalne oprogramowanie komputera sterującego wtryskiem paliwa. Ponadto motor zapewnia prawdziwą przyjemność jazdy, również na niskich obrotach identycznych jak w przypadku silnika benzynowego 1.6.

Wykorzystanie bioetanolu E85 pozwala na 70% niższą emisję CO2 w porównaniu do pojazdów w 100% benzynowych. Ta wartość jest liczona w cyklu „well to wheel” (czyli od jego wytworzenia, łącznie z okresem wzrostu rośliny, poprzez transport lub dystrybucję, aż do wykorzystania w pojeździe). W przypadku stosowania paliwa E85 uzyskiwanego ze zbóż i buraków we Francji wytwarzanie dwutlenku węgla wynosi130 g/km oraz w Szwecji z trzciny cukrowej - 60 g/km.

Dacia Logan MCV z silnikiem 1.6 E85 jest adresowana przede wszystkim do odbiorców flotowych, używających pojazdów zasilanych biopaliwem.


źródło: Renault/Dacia
KOMENTARZE
news

<Październik 2024>

pnwtśrczptsbnd
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
Newsletter