Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Czekolada obniża poziom cholesterolu
29.03.2008
Sponsorowane przez przemysł badanie wykazało, że konsumpcja czekolady zawierającej sterole roślinne może obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienie krwi.


Wyniki zostały opublikowane w Journal of Nutrition. Eksperyment przeprowadziła grupa naukowców z University of Illinois współpracująca z Mars Inc. Obejmował on porównanie grup konsumentów spożywających czekoladę zawierającą sterole i nie wzbogaconą w nie. Tylko wśród osób należących do grupy jedzącej czekoladę ze sterolami zarejestrowano znacząco obniżony poziom cholesterolu.
 
W grupie osób od 24 do 70 roku życia, która spożywała czekoladę Mars Inc wzbogaconą sterolami (CocoaVia) jako element zbilansowanej diety zaobserwowano obniżenie poziomu cholesterolu o 2 %, zaś frakcji LDL nawet o 5,3 %. Grupa konsumentów przyjmująca produkt CocoaVia doświadczyła także obniżonego poziomu ciśnienia (5 % w ciągu ośmiotygodniowej próby).

Czekoladowe batoniki przyjmowane przez obie grupy różniły się tylko zawartością steroli, która w CocoaVia wynosiła 1,1grama na sztukę.
 
Sterole roślinne, naturalne substancje występujące w niektórych olejach roślinnych, zbożach, owocach oraz warzywach zostały już wcześniej uznane za bezpieczne środki obniżające poziom cholesterolu. Badanie zlecone przez Mars Inc potwierdziło wcześniejsze wyniki.

Pionierem rynku produktów wzbogaconych w sterole jest Benecol, który w 1994 zadebiutował w Skandynawii.

Źródło: foodnavigator.com
KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2026>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
Webinar online: Woda do wstrzykiwań
2026-06-03 do 2026-06-03
4
6
7
13
14
15
16
PCI Days 2026
2026-06-16 do 2026-06-18
ChemTEC Poland 2026
2026-06-16 do 2026-06-18
17
18
19
Debaty Rak Nerki
2026-06-19 do 2026-06-19
20
21
23
25
WEBINAR | EUDR a branża kosmetyczna
2026-06-25 do 2026-06-25
28
1
4
5
Newsletter