Co dalej z Hortex’em?
Producent soków i mrożonek Hortex Holding, należący do funduszu Argan, ma za sobą słaby rok obrotowy, który zakończył się 31 maja.
Z badań konsumenckich wynika, że markę Hortex zna aż 90% Polaków. Jest to najbardziej znana marka soków w Polsce. Najcenniejszym wyróżnieniem dla Firmy są nagrody przyznane przez samych Konsumentów. Siedmiokrotnie, w latach 2002-2008, Hortex został uhonorowany tytułem "Marki Godnej Zaufania" w kategorii "soki" w jednym z największych badań konsumenckich w Europie – badaniu European Trusted Brand przeprowadzonym wśród czytelników Reader’s Digest.
Zarząd Horteksu liczy więc na powrót do wysokości sprzedaży. Wg spółki nieszczęścia z ostatnich kilkunastu miesięcy w tym roku już się nie powtórzą i sprzedaż soków i mrożonek w Polsce wzrośnie o 3-4 proc.
Hortex myśli o debiucie na warszawskim parkiecie. Na razie właściciel nie planuje zakończenia inwestycji w Hortex. Taką decyzję może podjąć dopiero za 2-3 lata. Zarząd będzie rekomendować właścicielowi wyjście z inwestycji przez warszawską giełdę.
red. Blanka Majda
KOMENTARZE