Zgodnie z raportem europarlamentu wydatki na promocję powinny wzrosnąć do 90 mln euro rocznie. Nieoficjalnie wiadomo, że już niedługo Komisja Europejska przystanie na ten pomysł. Jest to dobra informacja, jednak jeżeli Polska chce otrzymać unijne fundusze, musi zapewnić współfinansowanie projektów promocyjnych.
Pieniądze na ten cel miała zagwarantować ustawa, która narzuciłaby na przemysł spożywczy obowiązek odprowadzania na specjalne konta 0,1% wartości rynkowej każdego produktu. Przedsiębiorcy jednak się na to nie zgadzają, gdyż ich zdaniem nie będą mieli wpływu na sposób wydawania pieniędzy.
Andrzej Gantner, Polska Federacja Producentów Żywności: - "kompletnie nie rozumiemy tego upartego trwania ministerstwa rolnictwa przy tym, że to rolnicy mają zarządzać funduszami, które my jako przedsiębiorcy mamy tworzyć. Jest to bardzo dziwna sytuacja."
Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy są przeciwni przepisowi. Wielu chce żeby ustawa jak najszybciej weszła w życie. Uważają oni bowiem, że jest to jedyna droga do wykorzystania funduszy na promocję z Unii Europejskiej.
Ministerstwo rolnictwa zapowiada, że mimo oporu części przemysłu spożywczego skieruje ustawę do Sejmu.
Źródło: Agrobiznes TVP
KOMENTARZE