Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
BioCelebryci
22.12.2011

Nie jest zjawiskiem nowym, gdy gwiazdy ekranu, czy estrady sygnują swoim nazwiskiem różne zacne inicjatywy. Jednakże czasem zdarza się, że niektórzy celebryci w pewne sprawy angażują się na tyle mocno, iż postanawiają sami wyjść z pomysłem i przewodniczyć własnym kampaniom. Nie chodzi tu jednak  o popularne w dzisiejszych czasach stworzenie i promowanie własnej marki perfum. Jak się okazuje, często idee znakomitości showbiznesu są bliskie tematyce naszego portalu. O to kilka takich projektów.

Postać: Miranda Kerr (modelka)

Firma: Kora Organics

Misja: Inspirowanie ludzi na całym świecie do dbania o swoje ciała, akceptowania swojego unikalnego wyglądu i zrozumienia jak ważne i intratne jest stosowanie organicznych kosmetyków do ochrony skóry.

Australijska top modelka Miranda Kerr jest znana w świecie przede wszystkim ze swego olśniewającego piękna i małżeństwa z Orlando Bloomem. Dużo rzadziej niż o pokazach kolekcji Victoria’s Secret z udziałem Mirandy mówi się o tym, że jest ona właścicielką firmy Kora Organics.  Przedsiębiorstwo to zajmuje się produkcją dermokosmetyków, do wytwarzania których wykorzystuje się składniki pochodzenia roślinnego.

Kora Organics, która rozpoczęła swoją działalność w 2009 roku, dziś może poszczycić się certyfikatami międzynarodowej organizacji Ecocert zajmującej się ustalaniem standardów produkcji i pakowania dla przedsiębiorstw „organicznych”. Początkowo asortyment firmy opracowany był tak, aby zaspokoić własne potrzeby Mirandy na kosmetyki do pielęgnacji skóry. Jednakże wybór produktów szybko zaczął się rozrastać oferując między innymi organiczny rewitalizujący balsam do stóp, wzbogacone o składniki organiczne balsamy do ciała, czy żele do kąpieli. Obecnie Kora Organics dysponuje gamą 20 produktów. Wszystkie, co zawsze podkreśla Miranda, wytwarzane są na bazie organicznych składników pochodzenia roślinnego. Bez wątpienia jest to powód do dumy.

Postać: Neil Young (muzyk)

Firma: LincVolt

Misja: “Naszym celem jest inspirowanie ludzi i propagowanie tworzenia przyjaznych środowisku i czystych technologii napędzania pojazdów na miarę XXI wieku, ale też zapewniające osiągi satysfakcjonujące kierowców z duszą rajdowca. Poprzez kreowanie nowych technologii dostarczających energię mamy nadzieję zredukować popyt na paliwa ropopochodne na tyle, aby w przyszłości wyeliminować wojny o jakiekolwiek zasoby energetyczne, zapewniając tym samym lepsze bezpieczeństwo wszystkim krajom na świecie.”

Muzyka Neila Younga od zawsze ucieleśniała Amerykański Sen o harmonii człowieka i maszyn. Jednakże w tej kwestii kanadyjski rockman ma dość ciężkie doświadczenia,  bowiem przerobienie amerykańskiego krążownika szos, Lincolna Continental z 1959 roku na pojazd elektryczny było raczej niełatwym zadaniem. Neil Young uświadamia ludziom istotę swojej eko-misji nie tylko poprzez autentycznego rock&rolla, ale także przez prezentacje swojego Lincolna napędzanego akumulatorami elektrycznymi. I nie ma co ukrywać, że może robić nim wrażenie, bowiem przerobienie 2,5 tonowego, prawie sześciometrowego kolosa na „miejski” kabriolet palący niespełna 2,5 l benzyny na 100 km było godnym podziwu przedsięwzięciem.

Nie obyło się jednak bez perturbacji. W listopadzie 2010 roku projekt nieco przystopował z powodu problemów technicznych systemu ładowania akumulatorów, które rzekomo spowodowały pożar w magazynie, gdzie przechowywany był Lincoln Continental IV. Całkowite straty oszacowano wówczas na niemal 850 tys. USD. Po tym wydarzeniu Neil wydał oświadczenie: „ System ładowania baterii nie był w do końca przetestowany i dotąd nie był pozostawiany bez nadzoru. Tym razem popełniliśmy błąd ale nie była to wina samochodu.”

Na szczęście pożar nie zraził zbytnio pracowników LinkVolt, a grupa pracuje obecnie nad kolejnym projektem pod nazwą LV2. Nowy pojazd wyposażony będzie w 200 konny napęd elektryczny i 30 KW mikroturbinowe systemy generowania energii Capstone. 

Postać: Chuck Leavell (muzyk)

Firma: Mother Nature Network (MNN)

Misja: Założona w 2008 roku przez klawiszowca The Rolling Stones strona internetowa donosi czytelnikom z całego świata o wszelkich eko-newsach i daje możliwość przeglądania najświeższych „zielonych” treści.

Można założyć że w muzyce Chuck Leavell osiągnął już wszystko. I spoglądając na ilość tournée odbytych z The Rolling Stones, takie założenie nie mija się zbyt daleko z prawdą. Jednakże Chuck oprócz światowej sławy rockmanem  stał się również przedsiębiorcą i współzałożycielem MNN, portalu internetowego, który obecnie może pochwalić się miesięczną liczbą odsłon wynoszącą około 20 mln! Wzorując się na naukowym portalu WebMD, Mother Nature Network zapewnia podstawowe i pewne źródło informacji  z tematyki ochrony środowiska.

Jednakże Chuck Leavell o swoich sukcesach, zarówno na polu osiągnięć muzycznych jak i działalności poza zespołem, mówi bardzo skromnie - To jest ta jedna wykorzystana szansa na milion. Zdobycie tak wielu fanów portalu, dzięki nowoczesnej technologii jest dla mnie szalenie satysfakcjonujące. Pomimo niezwykłego i nieoczekiwanego sukcesu MNN i ogromnej ilości innych konkurencyjnych proekologicznych przedsięwzięć, Leavell w dalszym ciągu znajduje czas, aby koncertować z The Rolling Stones i promować reedycję albumu Exile On Main Street, a także uczestniczyć w nagrywaniu filmu dokumentalnego o zespole pt „Stones in Exile”.

Postać: Kevin Costner (aktor)

Firma : Ocean Therapy Solutions

Misja: Pomoc i wsparcie w przypadku potencjalnie katastrofalnych w skutkach wycieków ropy na całym świecie.

W 2010 roku na Zatoce Meksykańskiej doszło do nieprawdopodobnie wielkiego wycieku ropy do Oceanu. Przez ponad 3 miesiące koncern BP walczył o to by zatkać źródło wycieku. Koszty oczyszczania Zatoki Meksykańskiej po tej katastrofie były ogromne, ale BP znalazło wówczas dobrego partnera do pomocy. Kevin Costner nabył firmę Ocean Therapy Solutions w 1995 roku od amerykańskiego rządu za niebagatelną kwotę 24 mln dolarów, jednakże do czasu wycieku ropy z połowy 2010 roku było mu dość ciężko znaleźć na rynku zainteresowanych usługami jego firmy.

Ocean Therapy Solutions produkuje i dostarcza systemy usuwające ropę z wody pracujące ze średnią wydajnością 2000 baryłek ropy na dzień. Kevin Costner 15 lat spędził na udoskonalaniu technologii i sprzętu w postaci różnego rodzaju wirówek, co może tłumaczyć fakt, że kilka ostatnich filmów z jego udziałem nie odniosło spektakularnych sukcesów.  W jednym z wydanych w ubiegłym roku oświadczeń mówił – Wiele lat temu zainteresowałem tym jak powstają wycieki ropy, jak można im zapobiegać i naprawiać szkody wyrządzone takimi wyciekami.

Koncern BP, po katastrofie na Zatoce Meksykańskiej wydał 16 mld USD na rozlokowanie 32 maszyn rozdzielających wodę od ropy. Wówczas gwiazda Hollywood promowała swoje usługi produkty sloganem „Nie mieszajcie ropy z wodą. Pozwólcie nam rozdzielać je dla Waszego dobra.”  

Postać: Bob Marley (muzyk, zmarły)

Firma: Marley & Co.

Misja: „Naszym celem jest kreowanie produktów wysokiej jakości w jak najbardziej etyczny i sprzyjający środowisku sposób. Oznacza to, że nie popieramy w pracy drogi na skróty, tylko robienie tego co prawe i dobre, a nie łatwe i przyjemne. Pracujemy wedle najwyższych standardów. Nasze produkty wytwarzane są z najwyższej jakości drewna i darów natury. Używamy ponadto aluminium i plastików łatwych w recyklingu”

Choć Boba Marleya nie ma wśród nas to idee i misja firmy Marley & Co żyje dalej i jest promowana przez jego dzieci.  Najwyraźniej intencją Marleya był powrót do gospodarstwa na stare lata, gdyby jego życie tak nagle się nie skończyło. Produkty oferowane przez Marley & Co odzwierciedlają bardzo proekologiczny sposób myślenia założyciela. Można tu dać za przykład choćby słuchawki produkowane z ekologicznie uprawianej soi i, co chyba nie dziwi nikogo, konopi.  

W asortymencie Marley & Co znaleźć można także różnego rodzaju odprężające napoje, wytwarzane z naturalnych składników i różnorakich przyjaznych środowisku produktów.

 

W świecie gdzie rzesze cyników  patrzą pobłażliwym wzrokiem na wszelkich celebrytów, którzy chcą zmieniać  świat, warto czasem zastanowić się czy wśród nich nie ma osób z rzeczywiście najlepszymi intencjami, dalekimi od autopromocji.

 

źródła:

http://www.koraorganics.com/

http://www.lincvolt.com/

http://www.mnn.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_Therapy_Solutions

http://www.marleyandco.com/

"BEM"

 

red. Tomasz Sznerch

KOMENTARZE
news

<Maj 2024>

pnwtśrczptsbnd
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
Newsletter