Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Źródło informacji o leku - wyniki raportu
23.11.2007
Według raportu "Zwyczaje zakupowe Polaków związane z nabywaniem leków" sporządzonego przez TNS OBOP wynika, że 17% Polaków informacji na temat leków OTC uzyskuje z ulotek reklamowych.


Jednocześnie 85% badanych, którzy otrzymali taką ulotkę, zapoznało się z jej treścią. Odsetek ten jest szczególnie wysoki u kobiet-aż 92%. Z kolei około 40% spośród tych osób ulotka skłoniła do zakupu reklamowanego leku. Wśród osób, które zakupiło lek po zapoznaniu się z ulotką reklamową dominują osoby młode, z wykształceniem średnim o dobrej sytuacji materialnej.

Głównym źródłem informacji na temat leków bez recepty są: wcześniejsze własne doświadczenie oraz polecenie leku przez farmaceutę (po 35%). Reklamy radiowe i telewizyjne 31%, z kolei rady lekarzy 26%. Badani najczęściej otrzymywali ulotki w aptece (około 63%), rzadziej w przychodni lub w szpitalu.

Raport "Zwyczaje zakupowe Polaków związane z nabywaniem leków" został przygotowany w ramach badania Omnibus zrealizowanego w okresie 10-14.05.2007r. na reprezentatywnej grupie 1003 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

Źródło: www.tns-global.pl
KOMENTARZE
Newsletter