Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Znamy datę debiutu Biogened S.A.
17.08.2011

Biogened S.A. zadebiutuje na NewConnect 31 sierpnia b.r. Podstawowa działalność Biogenedu opiera się na produkcji i dystrybucji leków generycznych i wyrobów medycznych, opracowywaniu, produkcji i dystrybucji dermokosmetyków oraz suplementów diety.

Celem debiutu jest zdobycie rzetelnej wyceny spółki, którą zweryfikuje rynek. Będziemy się rozwijać organicznie i skokowo, dlatego chcemy podjąć się zadania fuzji lub przejęcia podobnych podmiotów – mówi dla portalu biotechnologia.pl Jacek Płucienniczak, Prezes Zarządu Biogened S.A.

Nasze możliwości pozwalają nam w chwili obecnej na debiut na rynku alternatywnym. NewConnect uczy nas komunikowania się z rynkiem, pozostajemy w odpowiednim systemie rachunkowości. Jest mniej wymogów formalnych, które są potrzebne na dużej giełdzie. Traktujemy to, jako pierwszy etap przygody z giełdą. Zmieniły się regulacje na giełdzie i możliwości wchodzenia na parkiet podstawowy. Minimalna kapitalizacja wynosi 15 mln euro, czyli ok. 60mln złotych. Trzeba mieć więc kapitalizacje przewyższającą tę kwotę, żeby móc debiutować na giełdzie. Z biegiem czasu, kiedy zwiększymy działalność i zyski i będziemy już wiedzieć jak z tym rynkiem współpracować, przejdziemy na rynek główny. 

Działalność Spółki obejmuje łańcuch wytwórczy, dystrybucyjny i promocyjny. Oferta produktowa Spółki to leki generyczne, wydawane na receptę z zakresu psychiatrii, neurologii i onkologii, leki wydawane bez recepty, suplementy diety, dermokosmetyki przeznaczone wyłącznie do sprzedaży aptecznej.                      

W poprzednim roku przychody w drugim kwartale wynosiły 6,8 mln zł a zysk netto 0,11 mln zł. Oznacza to wzrost o odpowiednio - przychodów o 11% i zysku o 41%. Jeszcze lepiej wygląda porównanie zysku netto za pierwsze półrocze tego roku (0,35 mln zł) do analogicznego okresu 2010 roku. Narastająco za dwa kwartały Biogened pokazał obroty w wysokości 14 mln zł (wyższe o ponad 13% od 12 mln zł obrotu w 2010 r.) a zysk netto osiągnął aż 71-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2010 (0,2 mln zł).       

Nasz portfel produktowy jest dominantą naszego wzrostu. Dlatego też realizowany w drugim kwartale program inwestycyjny to kontynuacja wciąż trwającego procesu wprowadzania do sprzedaży nowych leków, a także wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych - zarówno produktów leczniczych, jak i dermokosmetyków i suplementów diety- mówi Jacek Płócienniczak.

Biogened wprowadził do sprzedaży nowy, stosowany w schizofrenii produkt stworzony na bazie Ziprasidonu. Obecny rynek tej molekuły to ok. 8 mln zł rocznie. W planach Biogenedu jest przejęcie znacznej jego części. Spółka jest też w trakcie ponownego wprowadzania do sprzedaży leku stworzonego na bazie jodu z poliwinylopirolidonem, który przeszedł pomyślnie proces zmiany statusu na produkt biobójczy. Zmiana strategii i agresywny powrót na rynek to strategia dla tego produktu.        

red. Blanka Majda

KOMENTARZE
news

<Wrzesień 2024>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
Newsletter