Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Wartość eksportu Adamedu przekroczyła 5 mln USD
08.12.2005
Po trzecim kwartale Adamed uzyskał wzrost w eksporcie o 150 %. Do końca roku firma planuje wzrost o 200 % w stosunku do roku 2004.


Adamed przekroczył przychód z eksportu w wysokości 5 mln USD. „Tak wysoki wynik spowodował szybszy niż się spodziewaliśmy wzrost eksportu w trzecim kwartale. Jest to wynikiem wprowadzenia do naszej oferty eksportowej kolejnego leku, jakim jest Zolafren, czyli polska olanzapina – szeroko stosowana w leczeniu psychiatrycznym” – mówi Anna Maciejewska, Dyrektor ds. Współpracy Międzynarodowej w firmie Adamed. Adamed eksportuje swoje leki już do sześciu krajów w Europie w tym do: Hiszpanii, Portugalii, Chorwacji, Czech, Słowacji i Węgier. Amlozek, który jako pierwszy trafił do aptek w tych krajach to nowoczesny lek kardiologiczny, stosowany w leczeniu nadciśnienia tętniczego i choroby wieńcowej. W Polsce lek ten jest liderem w grupie antagonistów kanału wapniowego. Miesięcznie stosuje go blisko 420 tys. pacjentów, a jego roczna sprzedaż sięga ok. 5 mln opakowań. „Oferujemy leki bardzo wysokiej jakości, dobrze oceniane przez europejskie środowisko lekarskie, dlatego też dostępne są one w coraz większej liczbie aptek” – mówi Maciej Adamkiewicz, Prezes Adamedu. Łączną wartość rynku amlodypiny (leki zawierające tę samą substancję czynną) w sześciu krajach Europy, do których Adamed eksportuje Amlozek, szacuje się na ponad 163 mln USD. W Czechach, na przykład, pomimo silnej konkurencji, udało nam się przejąć około 10 proc. rynku. „Europejski rynek amlodypiny jest dla nas bardzo obiecujący. Tegoroczny dobry wynik w eksporcie osiągnęliśmy dzięki systematycznemu zwiększaniu udziałów sprzedaży na każdym z rynków, na których jesteśmy obecni. Liczymy również, że sukces eksportowy odniosą kolejne wprowadzane przez nas produkty, w tym polska olanzapina. W 2006 roku planujemy również rejestrację leków i dynamiczną ekspansję w innych rejonach świata, poza Europą m.in. w krajach Zatoki Perskiej. W planach znajdują się też takie kraje jak: Turcja, Finlandia, Austria, Rosja i Białoruś” – mówi Maciej Adamkiewicz, Prezes Adamedu. Adamed rozpoczął eksport leków w 2003 roku. Pierwszym krajem eksportowym była Chorwacja. Od grudnia 2003 roku leki Adamedu dostępne są na pięciu rynkach Unii Europejskiej. Obecnie Amlozek jest w sprzedaży w Czechach, Hiszpanii, Portugalii, Słowacji i na Węgrzech. Adamed rozpoczął również procesy rejestracyjne w Arabii Saudyjskiej i Kuwejcie. Są one efektem rządowej misji gospodarczej, organizowanej pod koniec 2003 roku. Decyzje o wejściu Adamedu na nowe rynki są często wynikiem udziału firmy w największych światowych targach farmaceutycznych. Polska firma uczestniczyła m.in. w targach CPhI Worldwide, które odbyły się w Paryżu, Brukseli i Madrycie. „Celem udziału w tego rodzaju przedsięwzięciach jest pozyskanie nowych partnerów handlowych oraz nawiązanie pozytywnych relacji ze środowiskiem lekarskim. Takie kontakty owocują potem szerszą współpracą” - mówi Anna Maciejewska, Dyrektor ds. Współpracy Międzynarodowej w firmie Adamed. Wraz z wejściem na rynek Adamed przekazuje swoim partnerom know-how oraz wiedzę marketingową dotyczącą wprowadzania swoich produktów leczniczych na rynek. Efektem takiego działania są ogólnokrajowe i lokalne kongresy kardiologiczne i psychiatryczne, szkolenia dla lekarzy, kampanie w mediach oraz badania kliniczne. Czerpiąc z doświadczenia Adamedu, partnerzy firmy na Węgrzech uczestniczyli w 2004 roku m.in. w Dniach Kardiologii oraz dwóch kongresach węgierskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego.

KOMENTARZE
Newsletter