Do produkcji OTC Torfarm powołał spółkę Synopsis Pharma, która w ciągu najbliższych kilku lat zamierza wprowadzić na rynek około 10 farmaceutyków, co, jak twierdzi Piotr Sucharski, prezes Torfarmu, pozwoli jej wejść do grona 50 największych firm OTC. Toruńska lirma szukająca nowych źródeł przychodów (w 2008 - 3,97 mld zł netto) może się jednak przeliczyć. Wkracza bowiem na rynek farmaceutycznych tuzów, jak GlaxoSmithKline czy US Pharmacia. Choć na promocję Nursei tylko w 2009 r. wyda 8 mln zł (tyle wynoszą średnio budżety reklamowe poszczególnych farmaceutyków), sama reklama może nie wystarczyć. Potrzebne są innowacyjne pomysły i zaplecze produkcyjne, a tego Torfarmowi brak. Nursea czy inne leki mogą w życiu spółki odegrać podobną rolę co większość preparatów na odporność - nie zaszkodzą, nie pomogą.
MW za Forbes
KOMENTARZE