Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Nie ufaj wirtualnym autorytetom, nieistniejącym uniwersytetom i naukowcom, nieprawdziwym zdjęciom i montowanym filmom, „gwarantowanym” efektom i „okazyjnym” cenom – radzi Stowarzyszenie Leki Tylko z Apteki.

Stowarzyszenie Leki tylko z Apteki prowadzi kampanię: STOP kłamstwom w internetowym handlu „lekami”, w której pokazuje jak bezradny jest pacjent wobec nieuczciwych producentów pseudo-leków dostępnych w internecie. Kampania powstała, by piętnować nieuczciwy przekaz reklamowy, który preparatom o niepotwierdzonym składzie, udającym leki przypisuje nieosiągalną skuteczność.

Stowarzyszenie LTZA zwróciło się do instytucji, które powinny z opisanym procederem walczyć. Urzędy państwowe powołane do ochrony pacjentów nie dają sobie rady z powstrzymaniem tego procederu. Cały, gwałtownie rozwijający się obszar handlu pozostaje poza jakąkolwiek kontrolą.

– Uważamy za niedopuszczalne, by produkty przypisujące sobie działanie zdrowotne lub lecznicze pozostawały w obrocie poza jakąkolwiek fachową kontrolą – wyjaśnia Paweł Bernat, prezes Stowarzyszenia Leki Tylko z Apteki. – Dbające o obywateli państwo nie może sobie pozwalać na tolerowanie braku kontroli we wrażliwym obszarze związanym ze zdrowiem. Niezbędne są szybkie zmiany prawa. Będziemy o to zabiegać i nadal informować opinię publiczną o efektach – deklaruje prezes LTZA.

Jak wygląda poszukiwanie instytucji, która skutecznie zajmie się sprawą można zobaczyć na stronach: www.stopklamstwom.pl, lekitylkozapteki.pl.

Kampania spotkała się z dużym poparciem społecznym pacjentów, farmaceutów i lekarzy. Akcję zauważyli znani blogerzy i youtuberzy, którzy na swoich kanałach umieścili publikacje związane z akcją:

- AdBuster (film ma ok 300 tys wyświetleń),

- Yolki.med – kanał medyczny,

- Magdalena Hajkiewicz, blog o mitach żywieniowych. 

KOMENTARZE
news

<Październik 2024>

pnwtśrczptsbnd
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
31
1
2
3
Newsletter