Stada informuje, że poprzez przejęcia od GSK rozszerza swój globalny biznes leków OTC. Wśród leków, które Stada przejmie są produkty na ból gardła i łagodzące skutki alergii. Leki sprzedawane są m.in. w Polsce, Hiszpanii, Rosji, Szwajcarii, Francji czy Niemczech. Jak podaje Reuters, Stada za wybrane marki może zapłacić nawet 300 milionów euro. Obie firmy odmawiają jednak komentarza w tej sprawie.
Peter Goldschmidt, CEO Stada, wyjaśnia, że przejęcie części produktów od GSK jest doskonałą okazją na ich rewitalizację. Przejęte marki oraz ich obecność geograficzna są dobrze dopasowane do krajów, w których działa Stada. Jak deklaruje CEO, ich zakup przełoży się na wzrost firmy. GSK chce skupiać się na produktach o zasięgu globalnym lub większym zasięgu transgranicznym, tymczasem Stada jest zainteresowana rozszerzeniem portfolio mniejszych, krajowych produktów.
W ubiegłym roku Stada przejęła od GSK pięć marek produktów pielęgnacyjnych sprzedawanych bez recepty. Chodzi o Ceridal, Eurax, Oilatum, Polytar i Savlon. Przejęła również Tixylix, lek na kaszel, sprzedawany w Europie i na wybranych rynkach Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Łacińskiej. Transakcja ma zostać zamknięta w II kwartale 2020 r. Jak deklaruje Stada, jej szczegóły finansowe nie zostaną ujawnione.
Stada to niemiecki koncern, koncentrujący się na sprzedaży leków generycznych i produktów zdrowotnych wydawanych bez recepty. Firma sprzedaje swoje produkty w 120 krajach świata.
KOMENTARZE