Emisja akcji to trampolina do sukcesu – mówi Jacek Szwajcowski, prezes spółki – Kiedy inwestorzy patrzą zarządowi na ręce presja na wynik jest znacznie większa. Trzeba pilnować racjonalnego zarządzania, jeżeli decyzje na bieżąco weryfikuje kurs akcji.
PGF debiutowała na parkiecie w 1998 roku jako nikomu nie znana hurtownia leków z Łodzi. Pozyskane z emisji 75 milionów złotych firma zainwestowała w rozwój i proces konsolidacji branży. Podstawową korzyścią giełdy jest dostęp do nowych źródeł kapitału. Minusem są obowiązki informacyjne, bo dane o planach firmy trafiają do konkurencji. Z drugiej strony jednak spółka staje się bardziej wiarygodna w oczach instytucji finansujących i kontrahentów – mówi Szwajcowski.
Kluczem do sukcesu jest przejrzystość i odpowiedni klimat wokół spółki. Jeżeli firma jest przewidywalna może liczyć na większą przychylność inwestorów, a także banków – mówi Szwajcowski. Dlatego PGF regularnie dzieli się zyskiem i była pierwszą firmą w Polsce, która przeprowadziła internetową transmisję WZA. Mamy obowiązki informacyjne wobec akcjonariuszy z 27 krajów m.in. z USA, Japonii czy Kuwejtu. Dzięki transmisji w Internecie, z każdego miejsca na świecie można zobaczyć na żywo, jakie decyzje podejmuje WZA – tłumaczy Szwajcowski.
Polska Grupa Farmaceutyczna powstała w 1997 roku, ale jej korzenie sięgają do 1990, w którym to roku została założona hurtownia leków Medicines. Osoby wchodzące w skład pierwszego zarządu do dziś pełnią tę funkcję, a Jacek Szwajcowski jest jednym z najdłużej urzędujących prezesów w Polsce. Na czele PGF stoi nieprzerwanie od siedemnastu lat.
KOMENTARZE