Zawarcie umowy z doradcą związane jest z planowaną przez Pharmenę komercjalizacją leku 1-MNA (TRIA-662). Dodatkowo Plexus Ventures będzie wspierał spółkę w zakresie rozwoju sprzedaży nowych suplementów diety Menavitin w Europie. Plexus będzie odpowiedzialny za identyfikowanie potencjalnych licencjobiorców, aranżowanie spotkań biznesowych i doprowadzenie do finalizacji kontraktu.
– Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z tak doświadczonym doradcą, jakim jest Plexus Ventures. Wierzymy, że dzięki wsparciu globalnego, uznanego partnera, będziemy mogli sprawniej i efektywniej poprowadzić proces komercjalizacji naszych flagowych produktów – mówi Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena S.A.
Plexus Ventures zapewnia doradztwo strategiczne oraz rozwój biznesu dla firm z branży farmaceutycznej oraz ochrony zdrowia. Dzięki swemu 30-letniemu doświadczeniu firma jest bardzo dobrze rozpoznawalna zarówno wśród spółek farmaceutycznych, jak i firm z obszaru ochrony zdrowia. Z usług Plexus Ventures skorzystały tak renomowane międzynarodowe firmy jak: Astra Zeneca, GlaxoSmithKline, Johnson & Johnson, Merck, Novartis, Reckitt Benckiser, a także polskie firmy takie jak: Celon Pharma, Mabion czy Teva Polska.
Zaangażowanie globalnego doradcy będzie zmierzało do jak najefektywniejszego przeprowadzenia procesu sprzedaży/licencjonowania leku 1-MNA. W dotychczasowych badaniach klinicznych II fazy, lek 1-MNA wykazał wysokie bezpieczeństwo i tolerancję stosowania. Potencjalne wskazania terapeutyczne dla doustnych terapii leku 1-MNA obejmują m.in. niealkoholowe stłuszczeniowe zapalenie wątroby (NASH) i tętnicze nadciśnienie płucne (PAH). W lipcu 2019 r. Pharmena z sukcesem zakończyła badania przedkliniczne leku 1-MNA, prowadzone na modelach zwierzęcych we wskazaniu NASH. Wyniki badań leku potwierdziły pozytywny, istotny wpływ na kluczowe parametry rozwoju niealkoholowego stłuszczeniowego zapalenia wątroby. Dodatkowo lek 1-MNA wykazał działanie przeciwłóknieniowe. W czerwcu tego roku Pharmena zleciła badania przedkliniczne w drugim wskazaniu PAH w celu określenia efektywnej dawki leku. Zakończenie procesu badań oraz przygotowanie protokołów badawczych ma nastąpić jeszcze w tym roku.
Współpraca Pharmeny z firmą Plexus Ventures będzie obejmowała również działania na rzecz rozwoju sprzedaży nowych suplementów diety pod marka Menavitin na rynkach Unii Europejskiej. W maju br. Pharmena pozyskała od inwestorów z emisji nowych akcji ponad 13 mln zł. Głównym celem emisji było wprowadzenie do sprzedaży w Polsce i Europie suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA.
W grudniu 2018 r. spółka oficjalnie uruchomiła sprzedaż pierwszego produktu Menavitin CARDIO. Dzisiaj firma sprzedaje już siedem suplementów diety w ramach jednej marki parasolowej.
KOMENTARZE