mówi Jacek Szwajcowski, prezes Grupy PGF
- Dzięki wcześniejszemu zróżnicowaniu źródeł przychodów mamy solidne podstawy do dalszego rozwoju pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie.
W pierwszej połowie bieżącego roku PGF została podzielona prawnie i faktycznie na część hurtową i detaliczną. Od lipca bieżącego roku działalność hurtowa prowadzona jest pod marką PGF, a działalność detaliczna pod marką Central European Pharmaceutical Distribution (CEPD) N.V.
CEPD N.V. jest operatorem biznesowym dla największej w Europie Środkowo-Wschodniej grupy ponad 2300 aptek w Polsce, na Litwie i w Wielkiej Brytanii. W Polsce pacjenci mogą korzystać też z największej w kraju apteki internetowej DOZ.pl.
Strategia firmy zakłada rozwój międzynarodowy na rynkach o dużym potencjale wzrostu. Pierwszoplanowymi kierunkami będą Czechy, Słowacja, Rumunia, Serbia, Białoruś oraz Ukraina. Środki niezbędne do finansowania akwizycji na rynkach zagranicznych spółka zamierza pozyskać poprzez podwyższenie kapitału i zaoferowanie nowych akcji inwestorom polskim i zagranicznym.
- Jest to dobry moment, na konsolidację rynku w Europie Środkowej i Wschodniej. Sprostanie oczekiwaniom pacjentów oraz producentów leków i preparatów OTC wymaga nie tylko wiedzy farmaceutycznej na najwyższym poziomie, ale także profesjonalnej organizacji i zarządzania całą siecią dystrybucji. Dlatego CEPD N.V. zaoferował niezależnym aptekarzom wsparcie od strony zarządzania biznesem aptecznym – mówi Maria Wiśniewska, prezes CEPD N.V.
- W III kwartale Polska Grupa Farmaceutyczna wygrała przetarg ogłoszony przez koncern AstraZeneca Polska na dostawę produktów w systemie sprzedaży bezpośredniej. Jest to pierwszy kontrakt w Polsce i jeden z kluczowych projektów w naszej branży w tym roku.
mówi Jacek Szwajcowski.
- Początek współpracy w systemie direct distribution oznacza, że jesteśmy dobrze przygotowani do świadczenia usług na najwyższym poziomie w każdym segmencie rynku na którym działamy.
W systemie sprzedaży bezpośredniej producent pozostaje właścicielem asortymentu w całym łańcuchu sprzedaży do aptek. Dystrybutorzy pełnią rolę operatorów logistycznych, którzy w imieniu i na rachunek producenta magazynują, transportują i sprzedają towar do aptek. AstraZeneca ograniczyła współpracę do trzech firmy dystrybucyjnych, tym samym zwiększając znacząco ich pozycję konkurencyjną.
Źródło: www.pgf.com.pl
KOMENTARZE