Od czasu wejścia na giełdę przychody spółki wzrosły o tysiąc procent, osiągając poziom ponad 1 mld euro rocznie. W Polsce, na Litwie i w Wielkiej Brytanii PGF dostarcza leki do ponad 40 milionów ludzi. Spółka jest liderem wszystkich segmentów rynku leków w Polsce, przynosząc coraz większe zyski akcjonariuszom. W latach 1998-2006 średnioroczna dynamika zysku netto (CAGR) firmy wyniosła 52 procent, a zysku na jedną akcję (EPS) 57 procent. -Emisja akcji to trampolina do sukcesu - mówi Jacek Szwajcowski, prezes spółki. - Kiedy inwestorzy patrzą zarządowi na ręce, presja na wynik jest znacznie większa. Trzeba pilnować racjonalnego zarządzania, jeżeli decyzje na bieżąco weryfikuje kurs akcji - dodaje.
PGF debiutowała na parkiecie w 1998 roku jako nikomu nie znana hurtownia leków z Łodzi. Pozyskane z emisji 75 mln zł zainwestowała w rozwój i proces konsolidacji branży. - Podstawową korzyścią giełdy jest dostęp do nowych źródeł kapitału. Minusem są obowiązki informacyjne, bo dane o planach firmy trafiają do konkurencji. Z drugiej strony jednak spółka staje się bardziej wiarygodna w oczach instytucji finansujących i kontrahentów - mówi Szwajcowski. Jego zdaniem, kluczem do sukcesu jest przejrzystość i odpowiedni klimat wokół spółki.
PGF była pierwszą firmą w Polsce, która przeprowadziła internetową transmisję WZA. - Mamy obowiązki informacyjne wobec akcjonariuszy z 27 krajów m.in. z USA, Japonii czy Kuwejtu. Dzięki transmisji w Internecie z każdego miejsca na świecie można zobaczyć na żywo, jakie decyzje podejmuje WZA - tłumaczy Szwajcowski
Źródło: Gazeta Finansowa
KOMENTARZE