NEUCA intensyfikuje działalność w innowacyjnych segmentach rynku ochrony zdrowia. W tym celu rozpoczęła program akceleracji dla młodych firm, który prowadzi dedykowany zespół NEUkubator. Wyselekcjonowane przez niego projekty zaprezentują się w drugi weekend grudnia podczas NEUkubator Healthcare Weekend. Program wydarzenia przewiduje, oprócz prezentacji biznesów, warsztaty z mentorami. W trakcie spotkań, uczestnicy będą mieli okazję skonsultować swoje pomysły zarówno z ekspertami z kluczowych obszarów NEUCA, jak również z zaproszonymi ekspertami z K2 Digital Ventures, merytorycznym partnerem wydarzenia.
Najlepsze projekty mogą liczyć na kilkumiesięczne wsparcie merytoryczne specjalistów z Grupy, dostęp do rynku poprzez wdrożenie usługi lub produktu, a także na przeprowadzenie pilotażu o wartości do 100 tysięcy złotych.
Zgłoszenia do udziału w wydarzeniu można nadsyłać do końca listopada poprzez formularz na stronie. Projekty, które zgłoszą się do programu powinny oferować rozwiązania zdrowotne oraz mieć opracowany prototyp lub mieć za sobą pierwsze wdrożenia rynkowe.
– Od blisko dwóch lat aktywnie współpracujemy ze środowiskiem medycznych start-upów. Chcemy, aby w Toruniu, gdzie znajduje się nasza siedziba, skupiała się ich uwaga. Wierzymy, że organizacja NEUkubator Healthcare Weekend pomoże w promocji tego miejsca w branży. Po wstępnej selekcji umożliwimy młodym firmom prezentację przed szerszą publicznością. Niewykluczone, że zainwestujemy w najlepsze projekty, które pokażą się w Toruniu. Naszym celem jest rozwój tych przedsięwzięć wspólnie z założycielami i długoterminowe budowanie wartości całej Grupy – zaznacza Tomasz Józefacki, Wiceprezes Zarządu. Inicjatywę NEUCA Healthcare Weekend wspierają również władze Torunia, które chcą promować innowacyjny wizerunek miasta.
Spółka od wielu lat działa w różnych obszarach szeroko rozumianego rynku ochrony zdrowia. W każdym z nich wprowadza innowacje, aby zwiększyć swoją konkurencyjność i podnosić jakość oferty dla niezależnych aptek.
Do tej pory Grupa NEUCA zrealizowała już trzy inwestycje w medyczne start–upy: Diabdis, urządzenie i aplikację monitorującą poziom cukrzycy u diabetyków, Mediportę, dostarczającą oprogramowanie w modelu SaaS dla przychodni oraz Ortopedio.pl, internetowego dystrybutora sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego. Grupa nie wyklucza inwestycji w kolejne firmy. – Interesują nas szczególnie podmioty z branży telemedycznej, e-commerce, firmy opracowujące rozwiązania dla podmiotów przewlekle chorych, dla kobiet w ciąży oraz dla seniorów. W sferze naszych zainteresowań są również inne innowacje, które wprowadzamy również w bardziej tradycyjnych obszarach naszej działalności – tłumaczy Tomasz Józefacki.
KOMENTARZE