Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Medycyna spersonalizowana i wyzwania związane z jej modelem biznesowym.
16.04.2012

Pomimo intensywnego rozwoju technologii stosowanych w diagnostyce molekularnej, a co za tym idzie zwiększenia korzyści zarówno ekonomicznych, jak i klinicznych, generowanych przez coraz szerzej stosowane testy diagnostyki molekularnej, system refundacji diagnostyki molekularnej wciąż nie jest gotowy na przyjęcie i rozwój medycyny spersonalizowanej.

Dzięki tym testom następuje zwiększenie możliwości diagnostyki medycznej, w tym również lepsze terapeutyczne stosowanie i wykorzystywanie leków, uwzględniające indywidualne, genetyczne uwarunkowania terapeutyczne pacjentów. System zwrotu kosztów dla zaawansowanej spersonalizowanej diagnostyki medycznej (włączając w to sposób kodowania testów, oraz potwierdzanie wyników niezbędnych do tworzenia raportów) nie uwzględnia klinicznej użyteczności i wartości ekonomicznej tych testów, a także realiów niszy rynkowej, którą generują. W rezultacie pacjenci mają utrudniony dostęp do testów z obszaru diagnostyki molekularnej, a innowacyjne osiągnięcia medycyny spersonalizowanej są tłumione. Przedsiębiorstwa komercjalizujące technologie diagnostyki molekularnej powinny zrozumieć niedociągnięcia obecnego systemu refundacji i przygotować rozwiązania, które pozwolą osiągnąć rynkowy sukces.

Chociaż medycyna spersonalizowana oferuje możliwość wielu zmian w diagnostyce, a także wdrożenie nowych praktyk, zarówno wśród lekarzy, jak i pacjentów, to nadal nie dysponuje klarownym modelem biznesowym atrakcyjnym dla  dwóch podmiotów opieki zdrowotnej, niezbędnych do realizacji koncepcji medycyny spersonalizowanej - firm farmaceutycznych i diagnostycznych.

U podstawtego wyzwania leży kluczowe pytanie – jak medycyna spersonalizowana zmieni rozumienie innowacyjności tych spółek oraz ich podejścia do komercjalizacji? To pytanie może odnosić się ponadto do różnych aspektów działalności firm z tego sektora, np. jak testy z diagnostyki molekularnej mogą wpłynąć na prowadzone badania kliniczne, jaka jest dokładność i zasięg otrzymywanych wyników badań klinicznych.

Te i inne kwestie zostaną omówione podczas sesji "Business models in personalized medicine" w ramach tegorocznego BioForum (23-24 maja, Brno, Czechy).

- Dalszy rozwój przedsiębiorstw zajmujących się diagnostyką umożliwi stworzenie sprawnego interfejsu oddziaływań między branżą diagnostyczną i farmaceutyczną. Niniejsza prezentacja przedstawi, w jaki sposób firmy diagnostyczne mogą stać się wartościowe dla rynku - mówi Joseph V. Ferrara, prezes Boston Healthcare i jeden z prelegentów konferencji.

Model biznesowy w medycynie spersonalizowanej będzie jednym z wielu zagadnień, wokół których skupi się tematyka tegorocznej, 11-tej edycji BioForum. Zaproszeni prelegenci będą mówić także m.in. o optymalizacji rozwoju leków i zrządzaniu ryzykiem podczas tego procesu, lekach biopodobnych i nowych produktach biotechnologicznych, a także zaletach i możliwościach współpracy krajów Europy Centralnej w ramach badań klinicznych i przedklinicznych. Organizatorem BioForum jest firma Bio-Tech Consulting (www.biotechconsulting.pl).

***

Boston Healthcare pomaga zarówno dużym, uznanym, jak i młodym przedsiębiorstwom uzyskiwać przewagę konkurencyjną na coraz bardziej złożonym rynku ochrony zdrowia. BH współpracuje na całym świecie z klientami branży biofarmaceutycznej, branży urządzeń medycznych, a także diagnostyki medycznej, aby stworzyć efektywne i skuteczne strategie rozwoju biznesu i komercjalizacji. Unikalne podejście BH łączy doradztwo strategiczne z głębokim zrozumieniem modeli biznesowych w odpowiednim środowisku. Daje klientom rzeczywistą przewagę w ocenie i tworzeniu możliwości rozwoju.

 

BioForum- Central European Forum of Biotechnology & Innovative BioEconomy

wraz z imprezami towarzyszącymi odbędzie się

23-24 maja 2012 w Centrum Konferencyjnym  BVV Trade Fairs in Brno (Czechy).

więcej: www.cebioforum.com

KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2024>

pnwtśrczptsbnd
30
31
2
3
4
8
9
10
12
14
15
16
19
PCI Days
2024-06-19 do 2024-06-20
20
21
22
23
24
25
26
28
29
30
Newsletter