Tematem konferencji były „Nowoczesne metody badawcze dla branży farmaceutycznej i kosmetycznej jako odpowiedź na aktualne wyzwania przemysłu”. Wydarzenie to skierowane było do szeroko pojętej branży kosmetycznej i farmaceutycznej - pracowników działów badawczo-rozwojowych, osób realizujących projekty badawcze i poszukujących nowych rozwiązań technologicznych.
- Pomysł na konferencję zrodził się z potrzeby rynku. Wraz z naszymi partnerami i naukowcami, których mamy wsparcie, postanowiliśmy odpowiedzieć na realne potrzeby rynków farmaceutycznego i kosmetycznego w zakresie komercjalizacji wyników badań, które są tu publikowane – mówił Marcin Herman, Prezes Zarządu Bio-Tech Media.
Podczas konferencji prezentowano najnowsze trendy i możliwości w zakresie wykorzystania innowacyjnych technologii i metod badawczych w procesie projektowania i rozwoju leków i kosmetyków oraz wybrane rozwiązania z obszaru biologii molekularnej i spektroskopii.
Całość podzielona była na 3 sesje tematyczne, w czasie których wykłady prowadzili doświadczeni prelegenci, na co dzień mający do czynienia z przedstawianymi zagadnieniami.
Sesja 1. dotyczyła wzmocnienia potencjału innowacyjnego projektów B+R w sektorze kosmetycznym i farmaceutycznym poprzez zaprezentowanie nowoczesnych metod badawczych, jakimi są m.in. spektroskopia ramanowska czy skaningowa mikroskopia elektronowa. Wykłady prowadzili: dr n. farm. Zbigniew Jaremicz i dr Magdalena Ziąbka.
Sesja 2. dedykowana była innowacyjnym składnikom aktywnym w lekach i kosmetykach. O ich skuteczności i zastosowaniu, a także o najnowszych trendach w kosmetologii mówiła mgr farm. Magdalena Bulska. Dr n. med. Marek Żurawski mówił zaś o wyzwaniach w rozwoju leków biopodobnych.
Sesja 3. przedstawiała aktualne trendy w projektowaniu i opracowywaniu receptur kosmetyków i leków. O kompaktyfikacji składu kosmetyków oraz o tym, jak ważne jest zachowanie „czystego” i bezpiecznego produktu mówili: mgr Angelika Adamus i dr n. farm. Paweł Lisiecki.
- Program jest sumą wielu spojrzeń. Od czysto teoretycznego - jak skomercjalizować i wdrożyć dany pomysł, po spojrzenie czysto praktyczne, czyli w jaki sposób te pomysły mają odzwierciedlenie w rzeczywistości rynkowej. Staraliśmy się ułożyć program w taki sposób, aby był on maksymalnie użyteczny dla osób z branży – mówił Marcin Herman.
Celem konferencji było również przedstawienie korzyści wynikających ze współpracy przedsiębiorców prowadzących działalność innowacyjną z instytucjami otoczenia biznesu oraz bliższe zapoznanie uczestników z działalnością Life Science Parku w Krakowie.
- Jest to dla nas wyjątkowe wydarzenie, ponieważ taką konferencję i tylu przedstawicieli branży kosmetycznej i farmaceutycznej zgromadziliśmy u siebie po raz pierwszy w historii – mówiła Aleksandra Piotrowska, Dyrektor ds. Promocji i Marketingu JCI.
Uczestnicy konferencji, poza licznymi wykładami, mogli również wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez najlepszych specjalistów z branży – mgr Emilię Staniszewską Ślęzak, która poprowadziła warsztat dotyczący spektroskopii ramanowskiej oraz dr Agnieszkę Kłosowską-Wardęgę, która mówiła o analizie oddziaływań międzycząsteczkowych a nowe trendy w rozwoju leków.
- Dla części uczestników zaplanowaliśmy dwa warsztaty. Zainteresowanie było bardzo duże, a liczba miejsc niestety ograniczona. Celem warsztatów – poza samym przedstawieniem wiedzy z danej dziedziny – było również pokazanie laboratoriów, którymi dysponuje Life Science Park, oraz metod i narzędzi badawczych, które oferujemy – mówiła Aleksandra Piotrowska.
Zorganizowano także zwiedzanie Life Science Parku, w czasie którego uczestnicy mieli możliwość zapoznać się z ofertą parku i zobaczyć nowoczesne laboratoria, jakimi dysponuje jednostka.
- Tego typu wydarzenie to świetna okazja do nawiązywania bezpośrednich kontaktów z osobami z branży, rozmowy i wymiany doświadczeń, co jest niezmiernie ważne w naszej pracy – mówiła Magdalena Bulska, prelegentka.
Jak dodał Marcin Herman na zakończenie konferencji - Naszą misją jest łączenie różnych stron biobiznesu. W tym wypadku udało się złamać te bariery, co doskonale potwierdza frekwencja uczestników i gromkie brawa na zakończenie konferencji. Nie mówimy „do widzenia”, ale „do zobaczenia”.
----------------------------------------
Jagiellońskie Centrum Innowacji to spółka zarządzająca Life Science Parkiem, oferująca komplementarny zestaw usług dla przedsiębiorców i naukowców działających w obszarze nauk przyrodniczych, w tym m.in. wynajem specjalistycznych powierzchni laboratoryjnych, wsparcie kapitałowe dla innowacyjnych firm, usługi badań kontraktowych i badań klinicznych oraz prowadząca liczne inicjatywy edukacyjne. Założycielem i jedynym udziałowcem Jagiellońskiego Centrum Innowacji jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
KOMENTARZE