Empatia i wrażliwość
Jedną z cech najczęściej wymienianych przez pracodawców jest empatia. Wielu z nich wspomina o niej również w ofertach pracy, czego dowodem są chociażby poszczególne ogłoszenia dostępne na Pracuj.pl. Dzięki empatii pielęgniarka jest w stanie lepiej wczuć się w położenie pacjenta i okazać mu wsparcie. Ta cecha okaże się niezbędna także przy bezpośrednim kontakcie z rodziną chorego.
Umiejętności komunikacyjne
W zawodzie pielęgniarki znamienną cechą są również wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne. Są one kluczowe nie tylko z uwagi na nawiązywanie kontaktu z pacjentami, ale także w kontekście relacji z personelem. Ważna jest też umiejętność pracy zespołowej – pielęgniarki często pomagają lekarzom, fizjoterapeutom czy diagnostom laboratoryjnym w opiece nad chorymi.
Odporność na stres
Niewątpliwie w profesji pielęgniarki istotną kompetencją miękką jest także odporność na stres. Praca w tym zawodzie wiąże się z wieloma nieprzewidzianymi sytuacjami. Ważne jest zachowanie opanowania nawet w trudnych warunkach. Pielęgniarka powinna być także przygotowana na wykonywanie obowiązków zawodowych pod presją czasu.
Zdolności organizacyjne
Dobra pielęgniarka nie może mieć problemów z efektywnym planowaniem swoich obowiązków. Z tego powodu w tym zawodzie bardzo ważną kompetencją miękką są wysoko rozwinięte umiejętności organizacyjne. Jednocześnie w profesji pielęgniarki liczy się także elastyczność. Nierzadko konieczne jest, aby na bieżąco zmieniać grafik, kierując się aktualnymi potrzebami pacjentów i rotacjami pozostałych członków zespołu medycznego.
Specjaliści związani z branżą medyczną podkreślają, że w tym sektorze szczególnie ważne jest posiadanie odpowiednich kompetencji miękkich. Świetnie widać do na przykładzie pielęgniarki – z pewnością nie każdy potencjalny kandydat dobrze odnajdzie się na tym stanowisku. Jeśli interesuje Cię właśnie ta profesja, zastanów się, czy posiadasz niezbędne kompetencje miękkie.
KOMENTARZE