Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Branża produktów spożywczych i suplementów diety spotkała się na targach WorldFood Poland
Branża produktów spożywczych i suplementów diety spotkała się na targach WorldFood Poland

Największe targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu – WorldFood Poland – odbyły się w dniach 5-7 kwietnia 2022 r. w Expo XXI w Warszawie. Już po raz ósmy, mimo wielu przeciwności, organizatorzy połączyli całą branżę w trakcie jednego wydarzenia.

 

 

 

Podczas tegorocznej edycji inicjatorzy targów starali się odpowiedzieć na największe potrzeby oraz wyzwania dotyczące sytuacji rolno-spożywczej w Polsce. Podczas debaty inauguracyjnej, w której udział wzięli m.in. Maciej Golubiewski, szef gabinetu komisarza UE ds. rolnictwa oraz Norbert Kaczmarczyk, pełnomocnik rządu ds. przetwórstwa i rozwoju rynków rolnych, eksperci zastanawiali się nad realnym wpływem konfliktu między Rosją a Ukrainą na bezpieczeństwo żywnościowe w Polsce i Europie. Razem z FoodTalks przeprowadzone zostały rozmowy na temat przyszłości branży spożywczej. Emilia Hahn, prezes zarządu PR Hub wraz z panelistami omówiła działanie Systemu Nutr-Score i jego wpływ na branżę rolno-przetwórczą. Nie zabrakło również dalej mocno utrzymującego się trendu eko, żywności funkcjonalnej i kategorii BIO. Karol Przybylak z Biokuriera omówił najnowsze dane z raportu Koalicji na Rzecz BIO oraz temat e-commerce dla produktów ekologicznych. W kolejnej prelekcji Żaneta Geltz z magazynu „Hipoalergiczni” podkreśliła znaczenie niezależnej wiedzy naukowej, niezbędnej do produkcji żywności. Drugi dzień konferencji obfitował w wiele merytorycznych treści. Pojawił się m.in. temat trendów konsumenckich w zestawieniu z kategorią żywności i napojów za rok 2022, który przybliżyła Honorata Jarocka z Mintel. Zagadnienie zafałszowań żywności przedstawili: Janusz Olejnik, Magdalena Wolska oraz Michał Snopkiewicz z FoodFakty. Nie zabrakło również fachowej wiedzy dotyczącej znaków towarowych, dodatków do żywności oraz rynku e-commerce.

Oprócz konferencji oraz debat, które poruszyły bieżące problemy sektora FMCG, WorldFood Poland to przede wszystkim stoiska targowe wielu firm. Podczas tegorocznej edycji odwiedzający mogli zobaczyć ponad 250 stoisk wystawców z całego świata, w tym pawilony narodowe Sri Lanki, Tajlandii, Tunezji, Korei, Grecji oraz specjalny sektor Bellavita i Iberica z szeroką ofertą produktów spożywczych i alkoholi z Włoch i Hiszpanii. Mimo sytuacji geopolitycznej, na targach nie zabrakło przedsiębiorców z Ukrainy. Na uwagę zasługują także pokazy kulinarne najlepszych kucharzy, a także program Pizza Academy prowadzony przez wystawców z Włoch.

Jak co roku, ogromnym zainteresowaniem cieszył się konkurs o Złoty Medal Targów WorldFood Poland, w którym Jury testowało aż 153 produkty. W tym roku w gronie Jury gościliśmy decydentów z sieci handlowych: Mirosława Oleksieja z grupy Chorten, Justynę Rytel-Andrianik z Carrefour, Bartosza Petera z sieci Selgros, Renatę Kazimierczak, eksperta z Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW oraz prezesa Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni Jarosława Uścińskiego. Złote Medale otrzymało 10 produktów w różnych kategoriach. Dodatkowo 6 produktów zostało wyróżnionych nagrodą specjalną.

Zwycięzcy:

Debiut Targowy: 

* Borówka w czekoladzie Cocoa Berry – Alta Saska.

Innowacje: 

* Roślinne klopsiki z czerwoną cebulką i tymiankiem – OneDayMore.

Złoty Medal:

* Pyrsk jabłko – pigwowiec – Browar Zamkowy „Racibórz”,

* Chrupiące owocożelki malinowe w kształcie rybki Kiddylicious – Stewiarnia,

* Śledź tradycyjny z porem – Perła Rybki Premium,

* Chilli Sin Carne roślinne – Primavika,

* Bezglutenowy chleb pełne ziarno – Balviten,

* Olamar Olej z nasion amarantusa – suplement diety – Szarłat,

* Proud Irish Whiskey Single Malt – GF,

* Jasmeen – 7 Przypraw – Levant Foods.

Wyróżnienia:

* Pierożki samosa – Sadat,

* Granola orzechowa z miodem, pyłkiem pszczelim i propolisem – Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń,

* Izraelska koszerna oliwa z oliwek Sindyanna Extra Virgin – Viands,

* Herbatka owocowa Witaminki Liofilizowana Eko – Dary Natury,

* Berroxin Gummies – Aronpharma,

* Nalewka Cztery Pory Roku – Nalewki Staropolskie Karol Majewski i Wspólnicy.

W czasie trwania targów WorldFood Poland udało się z sukcesem zrealizować program VIP-Buyer, w którym połączono za pomocą platformy online kupców z wystawcami, a następnie zaaranżowano ok. 200 spotkań B2B w specjalnie wyznaczonej strefie do matchmakingu. W spotkaniach wzięli udział kupcy z sieci handlowych: Auchan, Carrefour, Biosklep, Barbora, cateringu NFTY oraz specjaliści ds. zakupów z Wietnamu i Rumunii.

Już teraz zapraszamy wszystkich do kolejnej edycji targów WorldFood Poland, która odbędzie się w dniach 18-20 kwietnia 2023 r. w EXPO XXI Warszawa.

KOMENTARZE
Newsletter