Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Badają, produkują i wprowadzają na rynek
Zakłady Farmaceutyczne "UNIA" Spółdzielnia Pracy to znany i ceniony producent leków, kosmetyków oraz aerozoli leczniczych, kosmetycznych i technicznych. Należy do nowoczesnych, średniej wielkości, polskich przedsiębiorstw. O firmie, produkcji i wprowadzaniu leków na rynek opowiada Małgorzata Tarłowska, Dyrektor Rozwoju i Marketingu Strategicznego.

Zakłady Farmaceutyczne „UNIA” Spółdzielnia Pracy to firma z wieloletnią tradycją. Czy może Pani przybliżyć historię Państwa firmy?

Początki naszej spółdzielni sięgają 1937 roku kiedy zespół warszawskich Aptekarzy postanowił założyć spółdzielnię. Celem spółdzielni było pośrednictwo pomiędzy producentami i dystrybutorami leków. W 1950 roku Spółdzielnia Aptekarzy przekształca się w Farmaceutyczną Spółdzielnię Pracy i przestawia się wyłącznie na działalność produkcyjną.

Oferujecie Państwo produkty, które trafiają głównie na rynek polski. Co Pani zdaniem jest najważniejszym czynnikiem podczas opracowywania i wdrażania nowego produktu?

Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu nowego produktu szczegółowo analizujemy aktualny rynek farmaceutyczny czy kosmetyczny. Nie bez znaczenia jest nasz portfel produktów. W przypadku produktów leczniczych stawiamy przede wszystkim na leki OTC tj. sprzedawane bez recepty. W dobie obecnego tempa życia zapotrzebowanie rynku na te leki stale rośnie co wynika z prostej potrzeby pacjentów w obszarze leczenia bez konsultacji lekarza. Staramy się dopasować do obecnych trendów, aczkolwiek coraz trudniej jest zaproponować coś konkurencyjnego zarówno pod względem produktowym jak również cenowym.

{page_break}

Państwa produkty cieszą się zaufaniem i zainteresowaniem wśród pacjentów. Co decyduje o takim sukcesie?

Specjalizujemy się w trzech obszarach terapeutycznych tj. w dermatologii, chorobach układu oddechowego oraz w chorobach układu nerwowego. W naszym portfolio mamy produkty lecznicze stosowane w leczeniu trądziku i przebarwień, blizn oraz grzybicy. Druga, bardzo istotna linia produktów skierowana jest do pacjentów z zapaleniem jamy ustnej i gardła oraz suchym, męczącym kaszlem. Mimo, że są to produkty sezonowe, ich całoroczna sprzedaż utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie i stale wzrasta. Trzecia linia to produkty lecznicze wydawane z przepisu lekarza stosowane w chorobach układu nerwowego.

Jak przebiega w Państwa firmie proces opracowywania nowego produktu?