Euromarka jest Programem Promocji Przedsiębiorczości i Eksportu, który identyfikuje, nagradza oraz promuje marki w takich kategoriach jak: Produkt, Usługa i Inicjatywa. Pojęcie Euromarka odnosi się do produktów, które spełniają europejskie standardy i przeznaczone są dla odbiorców z szerokiego i relatywnie jednorodnego rynku europejskiego. Konkurs wyróżnia te produkty, które tak jak polski lek Amlozek, ze względu na swoje walory, czyli: wysoką jakość, nowoczesną technologię wytwarzania oraz bezpieczeństwo użytkowania, i przyjazny wpływ na środowisko budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa jako producenta o wymiarze europejskim i światowym. Producent Amlozka – wiodąca polska firma farmaceutyczna Adamed, otrzymał również w konkursie Euromarka, nagrodę specjalną za prowadzoną przez siebie działalność prospołeczną. Są to przede wszystkim działania programów edukacyjnych z dziedziny psychiatrii, pulmonologii i bezpieczeństwa stosowania leków, które Adamed prowadzi we współpracy ze znanymi towarzystwami lekarskimi oraz organizacjami skupiającymi specjalistów z dziedziny farmacji. Z Polskim Towarzystwem Psychiatrycznym firma współtworzy program „Odnaleźć Siebie”, w ramach którego w największych miastach Polski powstają Centra Pomocy dla osób, które chciałyby bezpłatnie skorzystać z konsultacji z lekarzem psychiatrą lub psychologiem. Polskie Towarzystwo Chorób Płuc wspiera merytorycznie program „Głęboki Oddech”, który działa na rzecz zwalczania Przewlekłej Obturacyjnej Choroby Płuc (POChP). W ramach programu akcje bezpłatnych badań spirometrycznych i konsultacji z lekarzem pulmonologiem odbywają się na terenie całej Polski. Adamed jest również partnerem Ogólnopolskiego Programu na Rzecz Bezpiecznego Stosowania Leków prowadzonego przez Unię Farmaceutów – Właścicieli Aptek. Wyróżniony tytułem Euromarka Amlozek należy do leków pierwszego rzutu w terapii nadciśnienia tętniczego. Lek ten został opracowany przez polskich naukowców z laboratoriów Adamedu, którzy stworzyli i opatentowali nową drogę syntezy substancji o nazwie benzenosulfonian amlodypiny - jednej z najczęściej stosowanych w leczeniu nadciśnienia tętniczego. Patent tenten pozwolił udostępnić jedną z najnowocześniejszych światowych terapii polskim pacjentom, a także umożliwił zarejestrowanie go na rynkach zagranicznych. Dzięki wejściu na rynek amlodypin leku Amlozek, z terapii tym lekiem może korzystać blisko 430 000 pacjentów miesięcznie. „Tytuł Euromarka dla Amlozka potwierdza mocną pozycję firmy Adamed na polskim rynku farmaceutycznym oraz jej potencjał eksportowy. Nagroda w konkursie Euromarka to kolejny dowód na to, że nasza firma to duży i wiarygodny partner gospodarczy, którego produkty od dawna są obecne na rynkach Unii Europejskiej.”- mówi Maciej Adamkiewicz, Prezes firmy Adamed. Amlozek był pierwszym polskim lekiem recepturowym zarejestrowanym w Unii Europejskiej jeszcze na długo przed przystąpieniem Polski do Wspólnoty. Obecnie lek ten jest eksportowany do krajów takich jak: Hiszpania, Portugalia, Chorwacja, Czechy, Słowacja i Węgry. „Liczymy, że tytuł Euromarka pomoże nam zdobyć również inne rynki światowe, którymi od dawna jesteśmy zainteresowani. Należą do nich m.in.: Austria, Turcja, Norwegia, Finlandia, Chiny oraz Kraje Zatoki Perskiej”- podkreśla Prezes firmy Adamed, Maciej Adamkiewicz.
KOMENTARZE