W dziewięcioletniej historii Konkursu zgłoszono kilkaset innowacyjnych wyrobów i technologii z różnych obszarów techniki. Zdecydowana większość projektów wywodzi się z placówek badawczo-rozwojowych, w mniejszym stopniu z przedsiębiorstw produkcyjnych i od osób fizycznych. Kapituła Konkursu w oparciu o opinie niezależnych ekspertów oceniających wnioski konkursowe nagrodziła dotychczas 18 projektów i przyznała 37 wyróżnień. Większość projektów, które zdobyły uznanie Kapituły odniosła również sukces w wymiarze gospodarczym. Produkty finalne powstałe na bazie zgłaszanych wniosków konkursowych zaistniały na rynku polskim, a niektóre z nich stały się towarem eksportowym. Sukcesy te są po części zasługą działań promocyjnych realizowanych przez PARP zgodnie z Regulaminem Konkursu. Laureaci uzyskują możliwość uczestnictwa m.in. w różnego rodzaju imprezach targowo-wystawienniczych. Ponadto informacje o nowych wyrobach i technologiach zamieszczane są w szeregu publikacji oraz przedstawiane są w środkach masowego przekazu. Dodatkowo informacje o Laureatach Konkursu przedstawiane są przez PARP podczas licznych konferencji i seminariów poświęconych tematyce innowacyjności. Uczestnicy Konkursu Do Konkursu mogą przystąpić osoby fizyczne i prawne, na przykład jednostki badawczo-rozwojowe, instytuty naukowe, przedsiębiorstwa, zakłady doświadczalne, indywidualni wynalazcy itp., z krajów Unii Europejskiej. Warunki udziału w Konkursie Przedstawienie projektu nowego, innowacyjnego wyrobu lub technologii. Do Konkursu mogą być zgłaszane programy informatyczne, jednak tylko i wyłącznie jako elementy sterowania procesem technologicznym. Kategorie Konkursu
- „Wyrób Przyszłości”
- „Technologia Przyszłości”
- statuetkę
- dyplom
- możliwość posługiwania się w korespondencji i promocji Znakiem i Hasłem „Polski Produkt Przyszłości” przez 3 lata od przyznania nagrody
- pomoc w promocji produktu
- dyplom
- możliwość posługiwania się w korespondencji i promocji Znakiem i Hasłem „Polski Produkt Przyszłości” przez 2 lata od przyznania wyróżnienia
- pomoc w promocji produktu
- formularz zgłoszenia projektu do Konkursu
- dokumentację konkursową przygotowaną zgodnie z instrukcją
- zgodę na przetwarzanie danych
- ekspertów z grona pracowników PARP do oceny wstępnej, z możliwością powoływania ekspertów zewnętrznych
- ekspertów zewnętrznych do oceny zasadniczej
KOMENTARZE