Warsztaty dla pracowników naukowych - komercjalizacja badań
W jaki sposób budować współpracę między nauką a biznesem? Jak zarządzać projektami badawczo-rozwojowymi? Odpowiedzi m.in. na takie pytania poznają uczestnicy szkoleń odbywających się w ramach projektu "Menadżer projektów badawczych".
Organizatorem warsztatów jest Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie. "Projekt skierowany jest do pracowników i pracowniczek polskich uczelni i jednostek naukowo-badawczych, którzy prowadzą badania i są zainteresowani ich komercjalizacją i nawiązaniem współpracy z biznesem" - informuje rzecznik uczelni Rafał Woźniak.
Jak wyjaśnia, założenia projektu są odpowiedzią na wyzwania, jakie stawia nowoczesna gospodarka, w której powiązania sektora badań i rozwoju ze światem biznesu są coraz istotniejsze. Stałe podnoszenie kompetencji sektora badań i rozwoju oraz stwarzanie warunków sprzyjających wzmocnieniu współpracy sfery naukowo-badawczej z przedsiębiorstwami owocuje wprowadzaniem innowacji w dziedzinie technologii, usług i nowych produktów.
W ramach projektu uczestnicy będą mogli wziąć udział w cyklu szkoleń obejmujących 4 moduły tematyczne. Zajęcia, prowadzone w 13-14 osobowych grupach, odbędą się raz w miesiącu, między styczniem a kwietniem 2011 r.
Pierwsze ze szkoleń - "Kompetencje menadżerskie w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi" - odbędzie się w ośrodku szkoleniowym pod Warszawą. Kolejne zajęcia, zaplanowane na luty i marzec to: "Nowoczesne zarządzanie projektami badawczymi według metodyki Prince2" i "Finanse dla innowacji". Uczestnicy tego ostatniego poznają źródła finansowania projektów badawczych w ramach m.in. 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej i programów rządowych.
Ostatnie szkolenie, składające się z dwóch wykładów "Nauka dla biznesu" oraz "Współpraca z biznesem", odbędzie się w kwietniu. Uczestnicy poznają podstawy własności intelektualnej oraz nauczą się konstruować umowy współpracy między nauką a biznesem.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KOMENTARZE