Selvita podpisała umowę z Institutes for Pharmaceutical Discovery na świadczenie usług z zakresu chemii obliczeniowej
04.04.2011

Selvita, Polska spółka biotechnologiczna świadcząca kompleksowe usługi z zakresu projektów badawczo-rozwojowych, ogłosiła w dniu dzisiejszym podpisanie umowy z Institutes for Pharmaceutical Discovery (IPD), z Branford, USA, dotyczącej dostarczania przez Selvitę usług z zakresu chemii obliczeniowej na potrzeby IPD.

Celem projektu będącego przedmiotem umowy jest identyfikacja innowacyjnych związków chemicznych, które będą miały potencjał inhibicji nowego celu białkowego zaproponowanego przez IPD. Wspomniany cel białkowy został wytypowany w wyniku współpracy pomiędzy IPD oraz instytucją naukową i może być powiązany z pewną ważną klasą chorób. Związki zidentyfikowane w trakcie tego projektu mają charakteryzować się potencjałem terapeutycznym w wyniku ich interakcji z wybranym celem białkowym. Rezultaty przeprowadzonej analizy  i obliczeń zostaną następnie przetestowane przez IPD eksperymentalnie.

Zakres projektu powierzonego Selvicie zawiera tzw. druggability study, czyli przeprowadzenie badań (in silico) oceniających możliwości stworzenia cząsteczki oddziałującej z celem wybranym przez IPD, a następnie wysokowydajne badanie przesiewowe istniejących struktur z dostępnych baz danych, w celu określenia wyjściowej struktury związku chemicznego mającego oczekiwane przez klienta własności względem wybranego przez nich celu białkowego..

Oczekujemy, iż uda nam się zidentyfikować grupę struktur chemicznych o pożądanej charakterystyce inhibitorów funkcyjnych oraz o potencjale terapeutycznym. Jesteśmy bardzo zadowoleni, iż możemy współpracować z Selvitą nad tym innowacyjnym celem terapeutycznym” – powiedział Paul Beckett, Senior Director, Synthetic Medicinal Chemistry, IPD.

Możliwość współpracy z Institutes for Pharmaceutical Discovery stanowi dla nas wyzwanie jakich nieustannie poszukujemy – powiedział Piotr Prelich, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Selvicie. Ten projekt jest wielką szansą dla Selvity by zaprezentować potencjał naszego działu Chemii Obliczeniowej. Zebraliśmy świetny zespół profesjonalistów z  doświadczeniem w dziedzinie modelowania celów molekularnych oraz projektowania ligandów  i jestem pewien, że możemy dostarczyć IPD dokładnie to, czego oczekują. Bardzo cieszymy się na tę współpracę.”

The Institutes for Pharmaceutical Discovery, LLC (IPD)jest prywatną firmą prowadzącą badania z zakresu drug discovery, z siedzibą w Branford, CT, w USA. IPD została założona w 1995 roku i jest spółką zawierającą w sobie Institute for Drug Discovery, L.L.C. (IDD) oraz Institute for Bioanalytics, L.L.C. (IBA). Instytuty utworzone przez IPD łączą w sobie udokumentowane doświadczenie kierownictwa wyższego szczebla z branży  farmaceutycznej, z wybitnym doświadczeniem naukowców pracujących w przemyśle farmaceutycznym. Misją IPD jest identyfikacja obszarów niezaspokojonych potrzeb medycznych oraz rozwój programów badawczych mających na celu zaspokojenie tych potrzeb. Instytuty te prowadzą projekty z zakresu odkrywania leków, oraz rozwoju nowych testów bioanalitycznych, sprzedawanych w późniejszym etapie do dużych przedsiębiorstw z branży farmaceutycznej i biotechnologicznej, które następnie wykonują badania kliniczne i uzyskują zgodę organu regulacyjnego na ich komercjalizację.

Selvitajest polską firmą innowacyjną świadczącą usługi i dostarczającą rozwiązania badawczo-rozwojowe. Grupa Selvita zatrudnia 120 osobowy zespół wysokiej klasy specjalistów, w tym 40 osób z tytułem doktora, z obszaru chemii, farmacji, biologii molekularnej, biotechnologii i informatyki oraz współpracuje z wiodącymi uczelniami i ośrodkami badawczymi z Polski, Europy i Stanów Zjednoczonych. Misją Selvity jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań dla przedsiębiorstw oraz jednostek badawczo-rozwojowych umożliwiających obniżenie kosztów wprowadzania produktów na rynek.

Misja ta realizowana jest poprzez:
•    Prowadzenie własnych projektów zmierzających do opracowania oryginalnych cząsteczek chemicznych o działaniu terapeutycznym
•    Świadczenie usług badawczo-rozwojowych dla sektora biotechnologii i farmacji
•    Tworzenie innowacyjnych i efektywnych kosztowo rozwiązań informatycznych przyspieszających prowadzenie badań i zmniejszających ryzyko ich niepowodzenia
•    Zapewnienie w modelu outsourcingu wykwalifikowanych zespołów naukowo-badawczych, wyspecjalizowanych w określonych fragmentach procesu wprowadzania nowych substancji na rynek.

Kontakt dla mediów:
Natalia Pawela