Regulacja limfocytów T cytotoksycznych poprzez receptor PIR-B na komórkach dendrytycznych.
17.09.2008
Aktywacja limfocytów T cytotoksycznych (CTLs) poprzez komórki dendrytyczne (DCs) jest kluczowa dla eliminacji patogenów z organizmu. Aktywacja następuje poprzez prezentację peptydów na kompleksach MHC klasy I, które są następnie rozpoznawane poprzez komorki T cytotoksyczne za pomocą receptorów TCR i cząsteczek CD8 obecnych na powierzchni. Naukowcy udowodnili, że receptor (PIR)-B (paired Ig-like receptor), podlegający ekspresji na komórkach prezentujących antygen, może regulować aktywację komórek CTL poprzez blokowanie dostępu cząsteczki CD8 do MHC-1. Badania pokazały, że komórki DC pozbawione receptora PIR-B wydajniej pobudzały komórki CTL, prowadząc tym samym do przyspieszonego odrzucania przeszczepów. Naukowcy pokazali również, że PIR-B oraz cząsteczka CD8 konkurują do łączenia się z MHCI. Badania te dostarczają nowej strategii do regulacji odpowiedzi bazującej na limfocytach limfocytach.

Shota Endo, Yuzuru Sakamoto, Eiji Kobayashi, Akira Nakamura, and Toshiyuki Takai; Regulation of cytotoxic T lymphocyte triggering by PIR-B on dendritic Wells;