Celem działania 8.2 PO IG Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B jest wsparcie przedsięwzięć biznesowych prowadzonych między przedsiębiorcami w formie elektronicznej, obejmujących trzy lub więcej przedsiębiorstw. Budżet działania wynosi 460,8 mln EUR (ok. 1 739,4 mln PLN). Nabór wniosków w działaniu 8.2 PO IG trwał od 16 czerwca do 1 grudnia 2008 r. W ramach konkursu złożono 290 wniosków na wartość dofinansowania powyżej 124, mln PLN. Do dofinansowania zatwierdzono 142 projekty o łącznej wartości ponad 55 mln PLN. W tym przypadku najwięcej dotacji otrzymają przedsiębiorcy z województwa małopolskiego (31 z 46 wniosków) i podkarpackiego (16 z 18 zakwalifikowanych projektów). Podobnie jak w przypadku działania 8.1 na drugim końcu listy znalazły się projekty z województwa świętokrzyskiego, w którym ocenę formalną przeszły 3 wnioski, a po ocenie merytorycznej do realizacji skierowano 2 projekty.
– Tak duża dysproporcja między województwami spowodowana jest kilkoma czynnikami m.in. liczbą zarejestrowanych przedsiębiorstw, chęcią i umiejętnością podjęcia wysiłku przygotowania wniosk, czy dostępem do informacji. Zależy nam, aby wszystkie rejony Polski miały równe szanse rozwoju, dlatego w 2009 r. planujemy intensywnie promować działania 8.1 i 8.2. Pierwszym krokiem, który już zrealizowaliśmy jest portal dla przedsiębiorców www.web.gov.pl. Zamierzamy również bezpośrednio docierać do przedsiębiorców organizując m.in. spotkania informacyjne w województwach o najniższej liczbie złożonych wniosków – mówi Monika Karwat Bury, rzecznik prasowy PARP.
***
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest agencją rządową podlegającą Ministrowi właściwemu ds. gospodarki. Zadaniem Agencji jest zarządzanie funduszami pochodzącymi z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie przedsiębiorczości i rozwój zasobów ludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw.
Fundusze unijne, którymi PARP dysponuje w okresie 2007-2013, są przeznaczone na unowocześnianie technologii stosowanych w przedsiębiorstwach, wspieranie tworzenia związków kooperacyjnych i klastrów małych i średnich firm, inicjowanie działalności innowacyjnej, stymulowanie działalności badawczo-rozwojowej i rozwój przedsiębiorstw. PARP pomagając tworzyć przyjazne środowisko dla funkcjonowania biznesu, współpracuje z instytucjami otoczenia biznesu, organizacjami przedsiębiorców, urzędami i jednostkami samorządu terytorialnego.
KOMENTARZE