OncoArendi nabyło licencję oprogramowania do projektowania cząsteczek, aby przyspieszyć rozwój i odkrywanie nowych innowacyjnych terapii

Cresset, dostawca innowacyjnego oprogramowania do odkrywania i projektowania cząsteczek o założonych własnościach biologicznych oraz OncoArendi Therapeutics, firma biotechnologiczna specjalizująca się w odkrywaniu i rozwoju nowych leków, podpisali umowę o licencjonowaniu oprogramowania Flare™, które będzie wykorzystywane przez OncoArendi w prowadzonych programach badawczych.

Fot. Flare V5, źródło: Cresset

Oprogramowanie Cresset wykorzystuje deskryptory kształtów i elektrostatyki, pomagając chemikom zrozumieć kluczowe interakcje, które leżą u podstaw aktywności biologicznej związków chemicznych – potencjalnych kandydatów na leki. Najnowsza wersja programu Flare V5 łączy w jednej platformie najlepsze technologie obliczeniowe rozwijane przez Cresset, które do tej pory były oferowane w postaci odrębnych modułów. Flare V5 zawiera intuicyjny interfejs graficzny umożliwiający bardziej efektywne i wydajne projektowanie cząsteczek. – Cieszymy się, że OncoArendi wybrało Flare, aby wspierać swoje badania. Jesteśmy przekonani, że nasze innowacyjne metody projektowania nowych związków dostarczą inspiracji naukowcom OncoArendi, co pomoże im rozwinąć swoje programy odkrywania nowych leków – mówi dr David Bardsley, dyrektor handlowy Cresset.

– Punktem wyjściowym dwóch projektów, w których do tej pory OncoArendi z sukcesem wyłoniła kandydatów do badań klinicznych, były cząsteczki (ang. lead structures) zaawansowane pod kątem swoich właściwości farmakologicznych. Zakup oprogramowania Flare pomoże nam w efektywnym rozwoju programów badawczych, w których takie struktury wyjściowe trzeba będzie dopiero znaleźć. Oprogramowanie Cresset pozwoli nam również lepiej zrozumieć obserwowane zależności pomiędzy strukturą badanych przez nas związków chemicznych a ich obserwowaną aktywnością biologiczną – tłumaczy dr Jacek Olczak, dyrektor chemii medycznej oraz współzałożyciel OncoArendi Therapeutics.