"Nie planujemy żadnej emisji związanej z przejściem na główny rynek„ - powiedział Andrzej Kisieliński, Prezes Zarządu Euroimplant S.A.
Euroimplant potrzebuje kilkunastu milionów złotych na budowę i wyposażenie dwóch laboratoriów produkcyjnych oraz prace nad nowymi produktami. „Naszym celem jest zwiększenie sprzedaży produktów, które już opracowaliśmy. Potrzebujemy do tego nowych zakładów produkcyjnych. Na budowę jednego z nich przeznaczymy środki ze sprzedaży akcji” – tłumaczy Andrzej Kisieliński.
Łączny koszt tych inwestycji przekroczy 60 mln zł. Na razie biotechnologicznej firmie udało się uzyskać łącznie ponad 35 mln zł dofinansowania ze środków unijnych oraz ponad 9 mln złotych z emisji akcji z prawem poboru zakończonej w czerwcu. Pokazuje to wyraźnie, że potrzeba rozwoju biotechnologii jest ogromna. Gdyby przyjrzeć się analizą przeprowadzonym przez Komisję UNI Europejskiej to biotechnologia ma ogromne szanse zarówno w sektorze farmaceutycznym, medycznym, rolniczym, czy ochronie środowiska . Uważam, że biotechnologia może odnieść teraz taki sukces jak farmacja w wieku XX” - Andrzej Kisieliński.
Na razie spółka wprowadza na rynek swój pierwszy produkt z segmentu kosmetologicznego. Są to płatki pod oczy opóźniające proces starzenia się skóry. Będą sprzedawane pod marką ColldeVie, która ma być rozszerzana o kolejne produkty. Na razie dystrybucja będzie ograniczona do niektórych gabinetów kosmetycznych i medycyny estetycznej, ale docelowo produkty ColldeVie mają pojawić się w aptekach i drogeriach. „Kolejny produkt pojawi się w terminie najszybciej możliwym od strony prawnej” - powiedział Andrzej Kisieliński.
Euroimplant S.A. to oparta na unikalnej wiedzy spółka z branży biotechnologii. Działalność istniejącej od 2006 roku firmy obejmuje projektowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie nauk biologicznych i medycznych. Celem strategicznym spółki jest opracowywanie i wprowadzanie na rynek europejski i światowy kolejnych nowatorskich rozwiązań z zakresu inżynierii tkankowej, a w konsekwencji zdobycie istotnej części rosnącego rynku międzynarodowego. Jednocześnie spółka zainteresowana jest rozwojem na rynku krajowym, na którym praktycznie nie posiada bezpośredniej konkurencji. Pierwszy produkt spółki – EuroCare – został wprowadzony do sprzedaży w 2009 roku. Na ukończeniu są prace nad kolejnymi produktami dla odbiorców masowych. Od 2008 roku Spółka jest notowana na rynku NewConnect zarządzanym przez GPW S.A. w Warszawie.
red. Blanka Majda
KOMENTARZE