Neuro device Group Sp. z o. o. :<i> "Łączymy biznes z nauką"</i>
Jak działać tymi zmysłami żeby wszystko współgrało?
Paweł Soluch – “W doborze odpowiednich komponentów najważniejszą rolę odgrywa dopasowanie do produktu. Wówczas mamy gwarancję, że nie zepsujemy opinii o tym produkcie. Jeszcze trudniej jest jego ocenę podnieść, a my jesteśmy po to żeby w tym pomóc. Najczęściej małe firmy mają trudność dostępu do najlepszych składników, a stosując te w zasięgu ręki niekoniecznie trafiają w gust konsumenta. Jest to problem istniejący we wszystkich krajach rozwijających się. Szacuje się, że 90% produktów znika z półek tylko dlatego, że są niezauważone. Nie mamy co się oszukiwać – jeżeli produkt nie będzie tym pasującym, nawet najlepsza reklama nie spowoduje że klient znów sięgnie po niego! Inną rzeczą jest budowanie marki, któremu z kolei nasze metody pomagają zwiększyć oddziaływania emocjonalne, sprzyjające temu procesowi. ”
Jakie metody badawcze ulegają zastosowaniu w celu podniesienia wartości produktu Państwa klientów?
Paweł Soluch – “Jako grupa proponujemy wykorzystanie nowoczesnych metod diagnostyki medycznej i psychologicznej do obserwacji respondentów i poprawy wizerunku marki czy produktu. Wyróżniają nas badania fMRI (funkcjonalnego rezonansu magnetycznego), badania ukierunkowane na analizę wieloczynikową z podkreśleniem roli mechanizmów pamięci i spostrzegania oraz autorski dobór operatu losowania zainspirowany doświadczeniem w prowadzeniu badań naukowych. Metody stosowane przez nas, na całym świecie używane są w medycynie, psychologii ale również w marketingu. ”
Czy firma powinna zlecić Państwu wykonanie najatrakcyjniejszej wizualizacji produktu czy raczej podsunąć kilka swoich pomysłów i liczyć na fachowy wybór?
Paweł Soluch – “Najlepszą sytuacja jest taka, gdy klient podsuwa nam kilka rozwiązań. Ale potrafimy zbadać atrakcyjność istniejącego już rozwiązania. Przykładem jest firma produkująca płytki ceramiczne, która zgłosiła się do nas z pomysłem na nowe logo. Oczekiwali opinii na jego temat popartej dowodami naukowymi i taką otrzymali. ”
Zatem działacie Państwo w wielu branżach?
Paweł Soluch – “Tak, to nie tylko branża kosmetyczna i nie tylko usługi dotyczące samego produktu. Świadczymy usługi dla szerokiego grona klientów. Jednak każdemu staramy się dać możliwość lepszego poznania zachowań konsumenckich, poprawy odbioru reklamy, produktu i zwiększenia satysfakcji z posiadania. ”
Jaki jest zakres państwa usług?
Paweł Soluch – “W ofercie naszej grupy wymieniona jest m.in. możliwość: zbadania autentycznej postawy wobec marki, określenia mocy demonstracyjnej, benefitu marki, wyznaczenia bodźców, które wpływają na świadomość istnienia marki, czy rozpoznania najmocniejszych konstansów promocyjnych. ”
Skąd pomysł na założenie spółki Neurodevice?
Paweł Soluch – “Grupa Neuro Device zaczęła się kształtować w 2004 roku od realizacji pierwszego projektu badawczego z użyciem neuroobrazowania i psychofizjologii. Metody stosowane przez nas, na całym świecie używane są w medycynie, psychologii ale również w marketingu (tzw. neuromarketing). Jako firma istniejemy od 2008 roku początkowo celując w neuromarketing. Neuromarketing bada pracę mózgu i śledzi nasze nieuświadomione reakcje. Np. poprzez rezonans magnetyczny czy pomiary reakcji skórno-galwanicznej służące do podglądania przeżywanych emocji oraz elektromiografia, która bada skurcz mięśni odpowiedzialnych za uśmiech. Niestety zła opinia o tej nauce i moje doświadczenia zagraniczne skłoniły nas do rozpoczęcia działalności związanej wyłącznie z pogłębiona analiza sensoryczną. Jako członek grupy zajmującej się „podglądaniem” pracy organizmu człowieka z różnych perspektyw, sam byłem ciekaw zachowań ludzkich, nie tylko w sferze podstawowych mechanizmów, ale również tego co kieruje, np. potencjalnym klientem.”
Jaki jest plan na zdobycie Polskiego rynku?
Paweł Soluch – “Obecnie zajmujemy się czystą analizą sensoryczną, w której nie mamy konkurencji…”
Dziękuję za rozmowę.
red. Blanka Majda
Wywiadu dla portalu biotechnologia.pl udzielił Paweł Soluch – Managing Direktor Neuro device Group Sp. z o. o.
KOMENTARZE