Ludzkie pierwotne komórki zarodkowe stworzone bez niszczenia embrionów
14.01.2008
Naukowcy z Advanced Cell Technology, Inc. ogłosili stworzenie pięciu linii ludzkich pierwotnych komórek zarodkowych (hESC) bez niszczenia zarodków. Ten rezultat stanowi potencjalny koniec etycznej debaty, jaka toczy się wokół używania embrionów w celu uzyskania komórek macierzystych.
Pojedyncze komórki zostały usunięte z zarodków techniką podobną do diagnostyki preimplantacyjnej (PGD). Pobrane zarodki kontynuowały swój rozwój normalnie, a potem zostały zamrożone. Usunięte komórki zostały hodowane, używając metodologii, która odtwarza optymalne środowisko dla ich rozwoju, co istotnie ulepsza efektywność uzyskiwania komórek macierzystych porównywalnie do używania tradycyjnego podejścia ich otrzymywania z węzła zarodkowego blastocyst. Komórki macierzyste były normalne pod względem genetycznym i różnicowały się we wszystkie rodzaje komórek z trzech listków zarodkowych, włączając komórki krwi, neurony, komórki serca, chrząstki i inne typy komórek o potencjalnym znaczeniu terapeutycznym. Ta technologia mogłaby spowodować wzrost ilości linii komórek macierzystych, podowoić ją, a nawet potroić w przeciągu kilku miesięcy. Naukowcy liczą na poparcie tej metody przez Biały Dom i Prezydenta, dzięki czemu pojawi się szansa na życie dla wielu istnień ludzkich.

www.advancedcell.com., www.sciencedaily.com. , www.cellstemcell.com.