Łódzki Uniwersytet Medyczny otworzy w czwartek CoreLab
04.11.2009
Centralne Laboratorium Uniwersytetu Medycznego w Łodzi (CoreLab) zostało powołane uchwałą 64/2009 Senatu uczelni dnia 5 marca 2009 roku. Po 8 miesiacach od powstania idei, CoreLab rusza w Łodzi.
Celem działania Centralnego Laboratorium jest umożliwienie wszystkim jednostkom Uniwersytetu Medycznego dostępu do nowoczesnych metod badawczych z wykorzystaniem specjalistycznej, wysokiej klasy aparatury zakupionej przez naszą Uczelnię w ramach tzw. "core facilities." Laboratorium zostało wyposażone w aparaturę badawczą stosowaną w genomice, proteomice i morfologii.
Oprócz badań oferowanych przez CoreLab, istnieje możliwość wykonania analiz według indywidualnych potrzeb, pomysłów i projektów osoby zlecającej.

Centrum Posiada:
  1. Analizator genetyczny/Sekwenator 16 kapilarny do sekwencjonowania DNA (Hitachi/Applied Biosystems).
  2. Drukarka do mikromacierzy SpotArrayR 24 Microarray Printing System (Perkin Elmer) wyposażona w zestaw igieł (24 quill pins SMP3 type; TeleChem).
  3. Stacja do hybrydyzacji mikromacierzy HybArray 12 (Perkin Elmer).
  4. Skaner laserowy dedykowany do mikromacierzy ProScanArray 4 Laser System (Perkin Elmer) wyposażony w odpowiedni zestaw filtrów.
  5. Automatyczna stacja do mikromacierzy białkowych PAW - Protein Array Workstation (Perkin Elmer).
  6. Spektrometr mas Q-TOF PremierTM API z hybrydowym analizatorem typu kwadrupol-czas przelotu (Time of Flight - TOF) (Waters).
  7. Aparat do Real-Time PCR, Rotor-GeneT 3000 (Corbett Research) wyposażony w 4 długości fali światła wzbudzającego i zestaw 6 filtrów.
  8. System do oceny ekspresji genów - 7900 HT Fast Real-Time PCR System (Applied Biosystems).
  9. Mikroskop elektronowy Transmisyjny JEM-1011 (JEOL).
  10. Acquity Ultra Performance Liquid Chromatography (ACQUITY UPLC) (Waters)

Istniejąca aparatura, stanowiąca podstawowe wyposażenie Pracowni Genomiki, Proteomiki i Mikroskopii Elektronowej Centralnego Laboratorium, ma zostać uzupełniona i być modernizowana o inne nowocześniejsze aparaty, zgodnie z potrzebami jednostek naukowych naszej Uczelni.