Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Masz świetny pomysł i nie wiesz jak go sprzedać? Potrzebujesz partnera do spółki bo sam nie podołasz? A może nie masz pieniędzy by rozkręcić biznes i wprowadzić produkt na rynek? Laboratorium Inwestycji jest zatem dla Ciebie! Ma kapitał, którym chętnie się podzieli i wspomoże wiedzą i ekspertami z rynku Life Science.

Oferta Laboratorium Inwestycji jest skierowana do samodzielnych naukowców, studentów, pracowników uczelni i istniejących już spółek (zwanych dalej pomysłodawcą), którzy mają pomysł na biznes, obiecujące badania czy gotowy produkt lub usługę. Sam projekt musi się mieścić w ramach Life Science czyli biotechnologii, kosmetologii, farmacji oraz medycyny i energii odnawialnej, chemii czy IT. Generalnie cały sektor rozwija się prężnie i ma ogromny potencjał.

Co daje z siebie Laboratorium Inwestycji? Analityków biznesowych, duży kapitał – od 20 000 euro do 200 000 euro (przy zastrzeżeniu, że kwota ta może być wyższa o ile znajdzie się koinwestor), wsparcie ekspertów, wsparcie administracyjne i organizacyjne, pozyskanie biur księgowych czy pomocy prawnej. Natomiast finalnym produktem współpracy inwestora i pomysłodawcy musi być spółka zarejestrowana w Polsce. Zatem nic nie stoi na przeszkodzie, by zgłaszali się również naukowcy czy inne osoby fizyczne z zagranicy.

Razem z pomysłodawcą opracowują model biznesowy, wprowadzają strategiczne zmiany, wskazują obszary ryzyka, czasem przemodelowują pierwotną koncepcję i proponują nowe rozwiązanie by w inny sposób poprowadzić biznes. To jest tzw. etap preinkubacji, kiedy trzeba przeanalizować pomysł, zamknąć wszelkie formalności, przepracować z ekspertami ideę i najważniejsze – sprawdzić czy na tym da się zarobić. Prowadzi się wtedy analizy biznesowe, wycenia się przyszłą spółkę i zapada decyzja, czy inwestor wchodzi z kapitałem w taki projekt. W zamian za to Laboratorium Inwestycji przejmuje część udziałów w spółce do maksymalnie 49%. Oczywiście wszystko to jest uzależnione od fizycznego, faktycznego wkładu inwestora – jeśli cała inicjatywa jest po stronie pomysłodawcy, działania komercjalizacyjne, sam dokonuje analiz, a Laboratorium Inwestycji wkłada "tylko" pieniądze – oczywiście ich udział w spółce jest odpowiednio niższy.

Kto może się zgłosić? Praktycznie każda osoba fizyczna, która ma pomysł. Najlepiej by był to otwarty naukowiec, który "siedzi" w branży, zna rynek, a nawet klientów i ich potrzeby. Dobrze również, by była to osoba, która mniej więcej wie jak wygląda prowadzenie spółki, ponieważ Laboratorium Inwestycji nie jest w stanie prowadzić przez cały proces pomysłodawcę za rękę. Oni są tylko cichym partnerem, udzielają wsparcia, pomocy, zatrudniają ekspertów, analityków, natomiast cała odpowiedzialność, wykonanie produktu/usługi i rozwój spółki leży praktycznie po stronie pomysłodawcy.

W co Laboratorium Inwestycji niechętnie inwestuje? Niestety nie są w stanie włożyć pieniędzy w projekt, który wymaga stricte laboratoryjnego etapu testów i badań przedklinicznych, określają to po prostu wymogi formalne – inwestor po prostu nie jest w stanie czekać 2 czy 3 lata, by stwierdzić czy projekt, produkt i usługa działa.

Szczególy projektu są opisane na tej stronie. Formularz zgłoszeniowy pobiera się z sieci w tym miejscu, następnie należy go wypełnić i odesłać. Sam kwestionariusz jest bardzo przejrzysty i łatwy do uzupełnienia.

Problem rozwoju branży i niskiej komercjalizacji produktów, usług i badań stoi za sposobem naszego myślenia – studenci i pracownicy uczelni prowadzą często niesamowite projekty. Szkoda tylko, że często nie myślą o tym, że owoce swojej pracy można sprzedać i do tego nieźle na tym zarobić. Najczęściej zatem badania pozostawiają na uczelni, z której wychodzą jedynie z dumą, że czegoś udało im się jednak dokonać.

Źródła

Artykuł powstał na podstawie rozmowy z kierownikiem projektu Laboratorium Inwestycji, kontakt: biuro@laboratoriuminwestycji.com

KOMENTARZE
news

<Sierpień 2021>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Newsletter