Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kim są start-upowcy działający w obszarze medtech? Raport o start-upach medycznych w Polsce
Kim są start-upowcy działający w obszarze medtech? Raport o start-upach medycznych w Polsce
Kim są, jakimi zagadnieniami się zajmują oraz jak mogą zmienić rynek zdrowia? Na te oraz wiele innych pytań odpowiada raport o start-upach medycznych w Polsce przygotowany przez MEDmeetsTECH oraz Atena Research & Consulting.

Mężczyzna w wieku 30-39 lat, z wykształceniem technicznym oraz historią pracy w korporacji. Tak rysuje się obraz start-upowca zajmującego się zagadnieniami zdrowia. Wydaje się, że dane te podobne są do tych opisujących cały rynek start-upowy w Polsce. Specyfika sektora medtech powoduje jednak, że nie można ich wrzucać do jednego worka z resztą start-upowców.

 

O raporcie

Raport o start-upach medycznych w Polsce został opracowany przez MEDmeetsTECH oraz Atena Research & Consulting – partnera strategicznego raportu. W badaniu wzięły udział 62 start-upy, a wyniki zostały skomentowane przez kilkunastu ekspertów rynkowych. Raport powstał, by budować zaufanie branży medycznej oraz dużego biznesu do start-upów medycznych i pomóc w ich rozwoju. To pierwsze tego typu kompleksowe opracowanie na polskim rynku.

 

Rynkowe trendy

Analizując obszar działalności start-upów, można wyodrębnić te najbardziej perspektywiczne. Połowa start-upów pracuje nad rozwiązaniami z zakresu telemedycyny, 40% zajmuje się nowoczesną diagnostyką, a co trzeci mHealth i urządzeniami medycznymi. Wyniki nie dziwią – wszystkie rozwiązania odpowiadają na problem braku kadry medycznej czy potrzeby monitorowania zdrowia w starzejącym się społeczeństwie. Wśród obszarów terapeutycznych, najczęściej wymieniano produkty interdyscyplinarne oraz kardiologię.

 

Finansowanie

Co ciekawe, aż 77% start-upowców deklaruje, że korzysta z własnych środków finansowych, a 45% wymienia je jako wiodące źródło finansowania. Jak mówi Tomasz Czapliński ze SpeedUp Group, "cechą charakterystyczną rynku medycznego jest to, że wszystkie działania dążące do osiągnięcia najpierw produktu, następnie certyfikacji, a następnie dystrybucji na rynku są zdecydowanie droższe niż w przypadku innych branż". W konsekwencji, aż 71% start-upów wymienia kapitał, jako kluczowy element do dalszego rozwoju. Niestety, sam kapitał też nie wystarcza, potrzebne są "mądre pieniądze”. Szansą dla start-upów mogą być ciekawe projekty wspierające kompetencje biznesowe w tym trudnym sektorze, np. Akademia BioMed PFR.

 

Współpraca

Start-upy medyczne nie mogą działać w próżni. Na ich sukces biznesowy mają wpływ instytucje typu Ministerstwo Zdrowia, NFZ, CSIOZ, duże firmy farmaceutyczne oraz środowisko lekarskie. 89% start-upowców deklaruje współpracę z organizacjami medycznymi, ale już tylko 45% z korporacjami oraz 19% z instytucjami rządowymi.  Start-upy widzą duże firmy głównie jako strategicznych klientów (50%) i chcieliby korzystać z ich sieci dystrybucji (37%), jednakże nie jest to łatwe. 76% narzeka na długi proces decyzyjny w firmach. Analogicznie jest w kontekście współpracy z instytucjami rządowymi.

 

Raport dostepny jest bezpłatnie do pobrania na stronie medmeetstech.com. Zachęcamy także do obejrzenia najnowszego odcinka Bio-Tech Vloga, w którym Adam stara się kompleksowo i dokładnie omówić najważniejsze punkty tego dokumentu. 

KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2019>

pnwtśrczptsbnd
28
31
1
2
3
4
6
Marketing w branży health&beauty
2019-06-06 do 2019-06-06
8
9
10
11
Beauty Innovations 2019
2019-06-11 do 2019-06-11
15
16
17
18
Innowacyjny Szpital: Matka i dziecko
2019-06-18 do 2019-06-18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
30
Newsletter