Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Jak z sukcesem wprowadzić start-up na rynek biotechnologiczny?
15.02.2012

Biotechnologia jest jedną z aktualnie najdynamiczniej rozwijających się dziedzin nauki. Jej skala oraz tempo rozwoju sprawiają, że pomysłów na biznes przybywa każdego dnia. Niektóre z nich są fantazyjne i nigdy nie zostały zrealizowane. Inne z kolei sprawdzono i uznano, że warto w nie zainwestować. Jak rodzą się pomysły? Jak przebiega proces ich badania i  implementacji? Jak pomysły przyczyniają się do rozwoju wiedzy naukowej? I najważniejsze zagadnienie: jak wprowadzić na rynek nowy pomysł czy produkt?

Ta problematyka zostanie omówiona podczas jednego w paneli wykładowych targów BioForum (23-24 maja, 2012, Brno) przez  doktora socjologii Emersona Smith współpracującego z Metromark Research, University of South Carolina, School of Medicine, Columbia SC USA. Możemy mieć bardzo dobre pomysły. Ale jeśli nie mamy wsparcia innych naukowców ani osób z branży, którzy mogą finansować badania, te pomysły umrą. Przedsiębiorcy działający w sektorze biotechnologii również maja mnóstwo pomysłów na swój biznes. Ale ci odnoszą sukces, którzy skutecznie promują i wprowadzają swoje pomysły na rynek. Dzięki temu są one dokładnie badane, staja się produktem, który zostaje sprzedawany. Przedsiębiorcy mogą wprowadzić produkt na rynek na dwa sposoby: odsprzedać go temu, kto chce go produkować lub samemu uruchomić proces produkcyjny - mówi dr Smith.

Wprowadzanie na rynek produktu to pokazanie innym naszych badań, naszych patentów, pomysłów oraz naszej wiedzy w celu sprzedaży naszego produktu czy pomysłu. Naukowcy oraz przedsiębiorcy nie są szkoleni jak skutecznie wprowadzić swój produkt czy usługę na rynek. Podczas gdy naukowcy mogą zaprezentować swój pomysł podczas seminariów czy w naukowej publikacji, to przedsiębiorcy muszą dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Muszą zainteresować swoimi działaniami fundusze inwestycyjne, agencje zajmujące się prawną regulacją oraz potencjalnych klientów. Te zagadnienia będą poruszone podczas wykładu: „Jak z sukcesem wprowadzić start’up na rynek biotechnologiczny?”. Podczas panelu zostaną również przeanalizowane studia przypadku dwóch firm.

BioForum jest największą i najważniejszą imprezą w Środkowej Europie dedykowaną innowacyjnej biotechnologii. Począwszy od roku 2000,  głównym celem jest stworzenie oraz rozwijanie platformy współpracy pomiędzy firmami z sektora life science, biotechnologii i farmacji ze Środkowej Europy. Pomysłodawcą i organizatorem targów jest firma Bio-Tech Consulting Ltd. (www.biotechconsulting.pl).

 

BioForum- Central European Forum of Biotechnology & Innovative BioEconomy

wraz z imprezami towarzyszącymi odbędzie się

23-24 maja 2012 w Centrum Konferencyjnym  BVV Trade Fairs in Brno (Czechy).

więcej: www.cebioforum.com

KOMENTARZE
news

<Maj 2024>

pnwtśrczptsbnd
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
Newsletter