Podczas webinaru wytłumaczono założenia spersonalizowanego odżywiania (ang. targeted nutrition), czyli doboru indywidualnej diety, która pomoże człowiekowi zachować zdrowie i uchronić się przed rozwojem możliwych chorób na podstawie analizy cech osobniczych danego człowieka. Ponadto zachęcono widzów do edukacji poprzez zabawę z użyciem kart do gry „Karty przyszłości – produkcja żywności 2100”. Intencją kart przyszłości jest zwrócenie uwagi na różne zjawiska i trendy, które będą miały wpływ na to, jak będzie wyglądało życie w 2100 r.
Webinar „Odżywnianie małych dzieci” był częścią projektu EIT Food #AnnualFoodAgenda, który w Polsce jest realizowany przez firmę Maspex, Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk z Olsztyna oraz Bank Żywności z Olsztyna.
#AnnualFoodAgenda to projekt komunikacyjny, finansowany ze środków EIT Food, czyli Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii ds. Żywności. EIT Food to wiodąca w Europie inicjatywa na rzecz tworzenia innowacji w branży rolno-spożywczej oraz budowania bardziej zrównoważonego, zdrowego i godnego zaufania systemu żywnościowego. Konsorcjum EIT Food składa się z kluczowych dla branży przedsiębiorstw, start-upów, ośrodków badawczych i uniwersytetów z całej Europy. EIT Food to jedna z ośmiu Wspólnot Wiedzy i Innowacji, ustanowionych przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), niezależny organ UE powołany w 2008 r. w celu stymulowania innowacji i przedsiębiorczości w całej Europie.
KOMENTARZE